Moi uczniowie wcielili się w rolę bohaterów
literackich omawianych na lekcjach języka polskiego lektur i przenieśli ich w przestrzeń Internetu. Przez kilka tygodni tworzyli internetowe blogi, na których jako
postacie literackie (Marcin Borowicz z „Syzyfowych prac” bądź Oskar z utworu „Oskar i pani Róża”) zapisywali literackie
przemyślenia i spostrzeżenia oraz refleksje.
Efektem uczniowskiej pracy są wspaniałe blogi, które warto
poznać. Jest to ciekawy sposób na to, by inaczej spojrzeć na wybranego bohatera
utworu literackiego, którego przeżycia i problemy wcale nie różnią się tak
bardzo od naszych, choć na pewno realia, w jakich żyjemy, są inne. Niektórzy
uczniowie rewelacyjnie wyczuli rozterki konkretnych bohaterów literackich.
Poniżej lista internetowych „pamiętników” opracowanych przez naszych uczniów:
Poniżej lista internetowych „pamiętników” opracowanych przez naszych uczniów:
„OSKAR I PANI RÓŻA”
- http://wpisyoskara.blogspot.com/2016/11/o-mnie.html
(blog Weroniki i Emilii z kl. Ib),
- „SYZYFOWE PRACE”
- https://uczen-gim-klerykow.tumblr.com/
(blog Dominiki z kl.IIIb),
- http://marcinek321.blogspot.com/?m=1
(blog Agnieszki z kl. IIIa),
-http://klerykowskiewspomnienia.blogspot.com/
(blog Zuzy i Oli z kl. IIIa)
Miłej lektury życzy
Świetny pomysł! Ciekawe wpisy, kradnę pomysł ;)
OdpowiedzUsuńProszę bardzo :)
UsuńPozdrawiam,
Asia
Według jakich kryteriów oceniła Pani ich pracę?
OdpowiedzUsuńByła to praca dla chętnych, więc oceny musiały to odzwierciedlać. W zależności od ilości błędów językowych i w zapisie były czwórki, piątki i szóstki.
Usuń