W niedzielę na blogu Zakręconego Belfra przeczytałam o świetnym sposobie usystematyzowania wiedzy na temat liryki. Dwa dni później swoim blogu podobny sposób na powtórkę zaprezentowała nauczycielka z Blue School
W środę na stacjach przesiadali się moi uczniowie :) Dziękuję, kochane, za inspirację!
Klasa III a liczy 21 uczniów. Przygotowałam dla nich dwa rzędy stołów z
15 stacjami (karteczki z zadaniami przykleiłam, aby nie "fruwały"). Zadania oczywiście dotyczyły liryki, środków poetyckiego obrazowania, rymów etc.
Każdy uczeń dostał w łapkę kartę, na której zapisywał swoje odpowiedzi.
Nie jestem tak utalentowana jak moje koleżanki, aby całość rozrysować, toteż moje stacje "zaTIKowałam". Zadania można pobrać tu i tu, a kartę odpowiedzi tutaj.
Na realizację każdego zadania przeznaczyłam dwie minuty, po tym czasie odbywała się przesiadka.
Na pewno zastosuję jeszcze nieraz taką formę pracy i wiem, że muszę kupić sobie "wypasiony" minutnik, abym nie musiała nieustannie patrzeć na telefon, sprawdzając czas.
Uczniowie, zaintrygowani zawartością kolejnych zadań, bez szemrania przesiadali się, wykonując 15 zadań w (nieco ponad) pół godziny. Po zebraniu kart odpowiedzi omówiliśmy wątpliwości.
Na kolejny tydzień zaplanowaliśmy powtórkę z epiki, a młodzież stwierdziła, że jest zainteresowana podobną formą działań.
Jestem zachwycona.... skopiowałam karty pracy i już wiem, że wykorzystam ten pomysł do licznych powtórek w III gimn. Pozdrawiam i podziwiam za niesamwitą kreatywność.
OdpowiedzUsuńProszę się częstować!
UsuńPozdrawiam, Asia.
Super pomysł, na pewno wykorzystam. Pozdrawiam.😊
OdpowiedzUsuńPolecam! 😃
UsuńPomysł świetny! Widać, że młodzi zainteresowani :) Oczywiście zgapiam; dziekuję :)
OdpowiedzUsuńPowodzenia :-)
OdpowiedzUsuń