Zaczęliśmy od wspólnych działań. Omówiliśmy sposób wypowiadania się ludzi będących pod wpływem silnych emocji, a następnie przeczytaliśmy tekst. Uczniowie wysłuchali kilku moich słów na temat genezy utworu. Następnym krokiem było stworzenie grup, które będą mogły pracować o odpowiednim tempie nad zadaniami określonej trudności.
W kolejnym etapie uczniowie zaczęli pracować nad realizacją zagadnień. Zadania były podzielone zgodnie ze stopniem trudności na takie, które są warte 1, 2 lub 3 punkty. Uczniowie sami decydowali o tym, czy będą się zmagać z zadaniem łatwiejszym czy trudniejszym.
Pracowaliśmy kolejno nad:
- nazwaniem odczuć i emocji, jakie wywołało
przeczytanie utworu,
- sposobem prowadzenia narracji,
- określeniem wpływu wojennych przeżyć na relacje miedzy mieszkańcami Warszawy,
- określeniem języka i stylu "Pamiętnika..."
- porównaniem kartki z kalendarza z fragmentem "Pamiętnika",
- rozpoznaniem cech gatunkowych "Pamiętnika..."
Na koniec wybrani uczniowie zaprezentowali pracę grupy i ułożyli trimino.
A zadania (w trzech wersjach) można pobrać tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz