Na
 podsumowanie lekcji dotyczącej ortografii, a dokładnie pisowni "ż" i 
"rz", wykorzystałam pary. Gra ogromnie zaangażowała emocjonalnie 
czwartoklasistów i wprowadziła ich w nastrój rywalizacji.
W
 wersji oryginalnej karty mają kształt krążka. Ja znalazłam 
generator, który przygotowuje prostokątne fiszki zawierające wybrane 
wyrazy. Znaleźć go można tutaj <KLIK>.
 Aplikacja nie jest trudna, wręcz obsługuje się ją intuicyjnie. Jej 
jedyna wadą jest brak niektórych polskich czcionek (np. "ł"). 
Kształt
 kart nie miał w zupełności znaczenia dla moich uczniów. Bawili się 
doskonale, utrwalając wzrokowo sposób zapisu niektórych wyrazów. Moje karty można pobrać <TUTAJ>.
Na zakończenie przygody z "rz" i "ż" uczniowie ułożyli tangram ortograficzny, doskonaląc kompetencje matematyczne.
 





 
Wykorzystam Twój pomysł, gdy tylko zaczniemy ćwiczyć ortografię! :)
OdpowiedzUsuń