Dziś króciutki wpis prezentujący ćwiczenie utrwalające wiadomości dotyczące czasownika w formie osobowej i nieosobowej, jaką jest bezokolicznik. Dla moich czwartoklasistów przygotowałam czasownikowego Piotrusia. Wszyscy wiemy, że gra ta polega na szukaniu par. W naszym przypadku PARĘ tworzył bezokolicznik i odpowiadający mu czasownik w formie osobowej, na przykład robić - robimy.
Szukając sposobu na uatrakcyjnienie treści gramatycznych i ortograficznych, które nie bywają "uwielbiane" przez uczniów (choć ja doprawdy nie wiem, czemu 😉), sięgam po kodowanie. W tym celu przygotowuję dla uczniów tzw. pixel arty (czyli obrazki składające się z maleńkich kwadracików, które pokolorowane adekwatnie do wskazówek tworzą całość).
Powyższy obrazek ukazał się oczom uczniów klasy czwartej, kiedy przypominaliśmy sobie wiadomości o czasowniku.