Pierwszego dnia zabawy przeprowadziłam korytarzową akcję "Popraw błędy". Pytania zakodowałam za pomocą Generatora QR on-line, wydrukowałam, zalaminowałam (dzięki uprzejmości pani dyrektor) i umieściłam w wyznaczonych miejscach. Każdy zaszyfrowany komunikat zawierał (oprócz zagadki) informację, gdzie szukać kolejnego pytania.
Strony
▼
piątek, 24 lutego 2017
Tydzień Języka Ojczystego
Pierwszego dnia zabawy przeprowadziłam korytarzową akcję "Popraw błędy". Pytania zakodowałam za pomocą Generatora QR on-line, wydrukowałam, zalaminowałam (dzięki uprzejmości pani dyrektor) i umieściłam w wyznaczonych miejscach. Każdy zaszyfrowany komunikat zawierał (oprócz zagadki) informację, gdzie szukać kolejnego pytania.
poniedziałek, 20 lutego 2017
Podróż z przygodami, czyli "Krzyżacy" na stacjach
Wszyscy dobrze wiemy, że najlepiej uczymy się i zapamiętujemy to, czego osobiście doświadczymy. Jedna z metod dydaktycznych, o której się niedawno dowiedziałam na facebookowej grupie nauczycieli języka polskiego, umożliwiająca uczniom zdobywanie i przyswajanie wiadomości przez doświadczanie to metoda stacji (zwana również "podróżą z przygodami"). Uczniowie (podzieleni na grupy) pracują, wykonując zadania (przygotowane wcześniej przez nauczyciela) na stacjach.
W klasie pierwszej pracowaliśmy nad zagadnieniem "Czy Zbyszko zasłużył na miano rycerza?", wykorzystując właśnie metodę stacji.
W klasie pierwszej pracowaliśmy nad zagadnieniem "Czy Zbyszko zasłużył na miano rycerza?", wykorzystując właśnie metodę stacji.
wtorek, 14 lutego 2017
Z miłości do języka polskiego
W związku z dzisiejszym świętem wszystkich zakochanych przygotowałam na lekcje języka polskiego coś, co zarazem urozmaici zajęcia, a jednocześnie pozwoli troszkę powtórzyć wiadomości. Miłość jest wdzięcznym tematem do rozmów, do przypomnienia treści omawianych lektur, związków frazeologicznych, środków stylistycznych, a nawet części mowy!!!
czwartek, 9 lutego 2017
Lektura obowiązkowa "Koniec epoki kredy"
Ostatnio trafiła w moje ręce niezwykła książka dla nauczycieli. Jest to przewodnik po internetowym świecie i sposób wykorzystania go w szkole w pracy z pokoleniem, które "wychowało się z myszką w dłoni", a obsługi komputera,tabletu bądź telefonu nauczyło się intuicyjnie, bardzo często szybciej niż pisania i czytania.
niedziela, 5 lutego 2017
Zakodowana powtórka - QR CODY
Aby uatrakcyjnić powtórkę treści przed egzaminem, zakodowałam uczniom pytania za pomocą aplikacji QR. Wchodząc na tę stronkę można zakodować każdą treść, którą sobie zaplanujemy. Ja akurat pomyślałam o epokach literackich, prądach, terminach literackich i tym podobnym sprawach. Odczytanie pytania też nie sprawia większego kłopotu. Wystarczy aplikacja skanująca kody QR, którą można pobrać za darmo ze sklepu play.
sobota, 4 lutego 2017
Quizowa powtórka z kahootem
środa, 1 lutego 2017
Rozszerzona rzeczywistość na lekcji języka polskiego
Uczniowski świat to świat przede wszystkim on-line. Współczesny uczeń nosi przy sobie nieustannie urządzenie mobilne i ma ciągły dostęp do informacji. Staram się wykorzystać ten fakt na lekcji w miarę możliwości, bo walka z tym zjawiskiem nie ma sensu - byłaby to walka z wiatrakami. Dobrze wiem, że nie jestem w stanie powstrzymać wszechogarniającej mnie i moich
uczniów cyfryzacji. Postanowiłam na lekcji przyłączyć się do
cyfrowego świata.Chciałam pokazać uczniom, że urządzenia mobilne i aplikacje można wykorzystywać w kreatywny sposób również na zajęciach. Pomogła mi w tym książka, którą ostatnio znalazłam w sieci (mam tu na myśli publikację wydawnictwa Galaktyka).