Gra w taboo nie jest niczym trudnym dla większości populacji w naszym kraju (dla większości lubiącej mówić), bowiem zdobycie punktu jest równoznaczne z wykazaniem się swoistym słowotokiem - prowadzący musi podać jak największą liczbę skojarzeń, które mogłyby naprowadzić drużynę na właściwe hasło. Przy czym nie wolno użyć żadnego ze słów zakazanych, które są widoczne jak na dłoni.
Strony
▼
piątek, 20 kwietnia 2018
poniedziałek, 9 kwietnia 2018
Pomysł na "Pamiętnik ..." i indywidualizację pracy w klasie
W ramach dzielenia się wiedzą chciałabym pokazać moją propozycję na realizację zagadnień dotyczących "Pamiętnika z powstania warszawskiego", a jednocześnie metodę "na dostosowanie wymagań do możliwości uczniów" (nauczyciel zrozumie 😉). Wykonanie zaplanowanych aktywności zajęło nam 2 godziny lekcyjne.
Zaczęliśmy od wspólnych działań. Omówiliśmy sposób wypowiadania się ludzi będących pod wpływem silnych emocji, a następnie przeczytaliśmy tekst. Uczniowie wysłuchali kilku moich słów na temat genezy utworu. Następnym krokiem było stworzenie grup, które będą mogły pracować o odpowiednim tempie nad zadaniami określonej trudności.
Zaczęliśmy od wspólnych działań. Omówiliśmy sposób wypowiadania się ludzi będących pod wpływem silnych emocji, a następnie przeczytaliśmy tekst. Uczniowie wysłuchali kilku moich słów na temat genezy utworu. Następnym krokiem było stworzenie grup, które będą mogły pracować o odpowiednim tempie nad zadaniami określonej trudności.