Gra w taboo nie jest niczym trudnym dla większości populacji w naszym kraju (dla większości lubiącej mówić), bowiem zdobycie punktu jest równoznaczne z wykazaniem się swoistym słowotokiem - prowadzący musi podać jak największą liczbę skojarzeń, które mogłyby naprowadzić drużynę na właściwe hasło. Przy czym nie wolno użyć żadnego ze słów zakazanych, które są widoczne jak na dłoni.
piątek, 20 kwietnia 2018
poniedziałek, 9 kwietnia 2018
Pomysł na "Pamiętnik ..." i indywidualizację pracy w klasie
W ramach dzielenia się wiedzą chciałabym pokazać moją propozycję na realizację zagadnień dotyczących "Pamiętnika z powstania warszawskiego", a jednocześnie metodę "na dostosowanie wymagań do możliwości uczniów" (nauczyciel zrozumie 😉). Wykonanie zaplanowanych aktywności zajęło nam 2 godziny lekcyjne.
Zaczęliśmy od wspólnych działań. Omówiliśmy sposób wypowiadania się ludzi będących pod wpływem silnych emocji, a następnie przeczytaliśmy tekst. Uczniowie wysłuchali kilku moich słów na temat genezy utworu. Następnym krokiem było stworzenie grup, które będą mogły pracować o odpowiednim tempie nad zadaniami określonej trudności.
Zaczęliśmy od wspólnych działań. Omówiliśmy sposób wypowiadania się ludzi będących pod wpływem silnych emocji, a następnie przeczytaliśmy tekst. Uczniowie wysłuchali kilku moich słów na temat genezy utworu. Następnym krokiem było stworzenie grup, które będą mogły pracować o odpowiednim tempie nad zadaniami określonej trudności.
Etykiety:
"Pamiętnik...",
indywidualizacja,
lektura,
multimedia,
praca w grupach,
praca z tekstem,
TIK
Subskrybuj:
Posty (Atom)