Dla współczesnych uczniów media społecznościowe są bardzo ważne, jest to część ich życia. Większość czasu wolnego młodzież spędza, obserwując aktywność znajomych na przykład na Facebooku czy Instagramie, przeglądając komentarze i sprawdzając polubienia, dyskutując i planując wydarzenia.
Każdy zalogowany użytkownik portalu społecznościowego jest posiadaczem konta i twórcą własnego profilu, a ten z kolei jest niczym innym jak charakterystyką w punktach.
Postanowiłam wykorzystać ten fakt do tego, aby przybliżyć uczniom
postaci lotników z "Dywizjonu 303", którzy są już dla młodzieży ludźmi z
minionej epoki.
Dzień wcześniej ogólnie nakreśliłam, czym
będziemy zajmować się na kolejnej lekcji. Poprosiłam uczniów o zebranie
informacji o konkretnym (wybranym przez siebie) bohaterze omawianej
powieści reportażowej. Na początku kolejnych zajęć rozdałam młodzieży
wydrukowane karty profilowe, które są tutaj dostępne i poprosiłam o ich wypełnienie dla wybranych przez siebie postaci.
piątek, 17 marca 2017
czwartek, 9 marca 2017
Wiersze z odzysku na Dzień Kobiet
Dzień Kobiet nie jest dniem, w którym uczniowie lubią tradycyjne lekcje z tematem, zeszytem i celami do zrealizowania. Wszyscy (niezależnie od płci) zgodnie chcieliby świętować. Dlatego też postanowiłam gimnazjalistom pozwolić zostawić w plecakach zeszyty i podręczniki. Jednocześnie nie byłabym sobą, gdybym beztrosko zmarnowała 45 minut 😉 Dlatego zadałam młodzieży niecodzienne pytanie: "A co byłoby gdybyście mieli napisać wiersz?" Niektórzy skrzywili się ukradkiem, u innych dostrzegłam zaś błysk w oku. Ale przynęta została rzucona.
Krótko zatem opowiedziałam o idei "blackout poems", odesłałam na stronę stworzoną przez nauczyciela i trenera w jednej osobie i zauważyłam, że uczniowie połknęli haczyk.
Tworzenie wierszy z odzysku polega na zakreśleniu większości tekstu (markerem), przy czym część pozostawiona musi budować nowy tekst i posiadać poetycki sens.
Tworzenie wierszy z odzysku polega na zakreśleniu większości tekstu (markerem), przy czym część pozostawiona musi budować nowy tekst i posiadać poetycki sens.
Wszyscy zaczęli z uwagą czytać teksty, które przygotowałam, zakreślać (początkowo ołówkiem, a potem już pisakami i markerami) wybrane przez siebie treści.
środa, 8 marca 2017
Lecimy z ... "Dywizjonem 303" Gra interaktywna
Omawianie "Dywizjonu 303" zaczęliśmy tradycyjnie już od gier. Zwolennicy planszówek rozgrywali bitwę na planszach zakupionych w wydawnictwie GWO. Dzięki tej "Bitwie o Brytanię" uczniowie przy okazji pokonywania przeciwnika i zdobywania
bazy mieli możliwość sprawdzić, czy dobrze przeczytali
lekturę. Bogactwo pytań przygotowanych przez specjalistów sprawdziło gruntownie ich wiedzę na temat "Dywizjonu".
Zwolennicy nowoczesnych rozwiązań mogli wybrać interaktywną grę edukacyjną opracowaną przez Instytut Pamięci Narodowej. Zasady dostosowaliśmy do potrzeb lekcji - gracz mógł wykonać ruch swoim samolotem, jeśli odpowiedział na pytanie (wykorzystaliśmy zasoby planszowej wersji). Tu gra szła szybciej, a zawodnik miał do dyspozycji kilka samolotów, toteż rozegrać można było kilka partii w tym samym czasie.
Etykiety:
gamifikacja,
gra dydaktyczna,
lektura,
multimedia,
pomysł
środa, 1 marca 2017
Moje quizizzowe debiuty
Wczoraj razem z klasą Ib zachwyciliśmy się wspaniałym narzędziem, jakim jest Quizizz.
Młodzież zgodnie przyznała, że jest quizizz lepszy niż kahoot i zażyczyła sobie następnych tego typu "rozrywek", na co i ja chętnie w duchu przystałam. Dla mnie quizizz ma zdecydowaną przewagę nad kahootem, a mianowicie, aby z niego skorzystać, przeprowadzić jakiekolwiek rozgrywki czy testy w klasie, nie muszę poszukiwać innej pracowni wyposażonej w ekran i rzutnik, nie muszę także przenosić mobilnego rzutnika i ekranu do swojej sali lekcyjnej. Uczniowie widzą na ekranie swojego urządzenia zarówno pytania, jak i odpowiedzi :) Wystarczy, że w swoim smartfonie / tablecie otworzą odpowiednią stronę i wpiszą kod gry (który podaje im nauczyciel), a potem nadadzą sobie nick i już można grać :)
Młodzież zgodnie przyznała, że jest quizizz lepszy niż kahoot i zażyczyła sobie następnych tego typu "rozrywek", na co i ja chętnie w duchu przystałam. Dla mnie quizizz ma zdecydowaną przewagę nad kahootem, a mianowicie, aby z niego skorzystać, przeprowadzić jakiekolwiek rozgrywki czy testy w klasie, nie muszę poszukiwać innej pracowni wyposażonej w ekran i rzutnik, nie muszę także przenosić mobilnego rzutnika i ekranu do swojej sali lekcyjnej. Uczniowie widzą na ekranie swojego urządzenia zarówno pytania, jak i odpowiedzi :) Wystarczy, że w swoim smartfonie / tablecie otworzą odpowiednią stronę i wpiszą kod gry (który podaje im nauczyciel), a potem nadadzą sobie nick i już można grać :)
Subskrybuj:
Posty (Atom)