Przed lekcją podsumowującą dokonania Piastów, uczniowie
środa, 30 stycznia 2019
Lapbook - Polska Piastów
"Kto raz zacznie pracę z lapbookiem, pokocha ją na zawsze." Ta teza sprawdziła się w moim przypadku. Kilkukrotnie opracowywałam lapbooki na zajęciach języka polskiego <klik> . Tym razem zainspirowana materiałami, które zamieściła na facebookowej grupie nauczycieli historii Agnieszka Rogaczewska, zaproponowałam uczniom klasy czwartej wykonanie lapbooków dotyczących pierwszej dynastii władającej Polską.
Etykiety:
historia,
lapbook,
media społecznościowe,
praca w grupach
czwartek, 10 stycznia 2019
"Wieści z Rzymu", czyli pomysł na "Quo vadis"
Poszukując pomysłów na niesztampowe omówienie "Quo vadis", lektury, która spędza sen z oczu niejednemu poloniście (tak, tak, dobrze czytacie.... poloniście przede wszystkim zależy, by uczniowie jak najwięcej zapamiętali z lekcji, a potem wykazali się tą wiedzą na egzaminie), pomyślałam, że zaproponuję moim ósmoklasistom zabawę w redagowanie gazety. Treści "opublikowane" na łamach tego pisma ściśle dotyczyć będą powieści historycznej Sienkiewicza. Roboczo naszą publikację nazwałam tytułem "Wieści z Rzymu", ale jeśli młodzież wymyśli coś bardziej chwytliwego, bez żalu z niego zrezygnuję.
Etykiety:
epika,
lektura,
pomysł,
praca w grupach,
praca z tekstem,
projekt,
Quo vadis
Subskrybuj:
Posty (Atom)