niedziela, 3 marca 2019
Dlaczego lubię quizizz? Quiz na Dzień Kobiet
Swoją przygodę z TIK-iem na lekcjach języka polskiego zaczęłam od aplikacji kahoot. Z zadowoleniem dostrzegłam, że uczniowie z zaangażowaniem podchodzą do tego typu form podsumowania zajęć lub powtórzenia wiadomości. Jednak nie chcąc ich zanudzić wspomnianym kahootem, zaczęłam szukać dla niego alternatywy. Znalazłam quizizz, który szybko skradł moje serce z wielu powodów, o których poniżej napiszę.
piątek, 1 marca 2019
Kilka pomysłów na lekcję z wpisem "W pamiętniku Zofii Bobrówny"
Rozważania dotyczące wiersza Juliusza Słowackiego zajęły nam trzy lekcje, ale dostarczyły tak wielu emocji, że było warto.
Poniżej przedstawię kilka pomysłów, które wdrożyłam na tych zajęciach.
Poniżej przedstawię kilka pomysłów, które wdrożyłam na tych zajęciach.
- Zaczęliśmy od przeglądania pamiętników, które - jak się okazało - są starsze niż moi piątoklasiści :-)
- Zapoznaliśmy się z odległością, jaką musiała pokonać Zosia z mamą i siostrą, podróżując z Paryża do Krzemieńca "dyszlem rzemiennym".
- Wysłuchaliśmy wiersza w niezwykłym wykonaniu Marka Grechuty.
- Odszyfrowaliśmy słowo zakodowane za pomocą telefonu komórkowego :-)
- Uzupełniliśmy świetną (jak zawsze) rysunkową kartę pracy, którą wykonała autorka bloga motyle w dzienniku.
- Napisaliśmy SMS-y do Juliusza Słowackiego w imieniu Zosi.
- Odegraliśmy scenki, w których Zosia prosi Juliusza Słowackiego o napisanie wierszyka w pamiętniku. Poeta bądź odmawiał i mówił, że nie ma czasu teraz, ale napisze później, bądź tłumaczył, że nie ma pomysłu na wiersz.
- Na koniec można zaproponować ułożenie tangramu (po poprawnym złożeniu figur powstanie kształt litery Z jak Zosia). Tangram udostępniam TUTAJ-KLIK.
- O innowacji z tangramami w roli głównej piszę TUTAJ-KLIK
Było naprawdę bardzo ciekawie :-)
Etykiety:
kodowanie,
liryka,
multimedia,
pomysł,
praca z tekstem,
relacje,
TIK
Subskrybuj:
Posty (Atom)