środa, 11 stycznia 2017

Literackie blogowanie



Moi uczniowie wcielili się w rolę bohaterów literackich omawianych na lekcjach języka polskiego lektur i przenieśli ich w dobę Internetu. Przez kilka tygodni tworzyli internetowe blogi, na których jako postacie literackie (Marcin Borowicz z „Syzyfowych prac”, Skawiński z „Latarnika” bądź Oskar z utworu „Oskar i pani Róża”) zapisywali literackie przemyślenia i spostrzeżenia oraz refleksje. 




Efektem uczniowskiej pracy są wspaniałe blogi, które warto poznać. Jest to ciekawy sposób na to, by inaczej spojrzeć na wybranego bohatera utworu literackiego, którego przeżycia i problemy wcale nie różnią się tak bardzo od naszych, choć na pewno realia, w jakich żyjemy, są inne. Niektórzy uczniowie rewelacyjnie wyczuli rozterki konkretnych bohaterów literackich.
Poniżej lista internetowych „pamiętników” opracowanych przez naszych uczniów:
„OSKAR I PANI RÓŻA”
- http://wpisyoskara.blogspot.com/2016/11/o-mnie.html (blog Weroniki i Emilii z kl. Ib),
- http://oskarr10.blox.pl/2016/11/O-mnie.html (blog Mateusza i Macieja z kl.Ib),
„LATARNIK”
- http://czarny7382.blog.pl/ (blog Dawida z kl. IIb),
„SYZYFOWE PRACE”
- https://uczen-gim-klerykow.tumblr.com/ (blog Dominiki z kl.IIIb),
- http://marcinek321.blogspot.com/?m=1 (blog Agnieszki z kl. IIIa),
- http://zycie-gimnazjalisty.tumblr.com/ (blog Patrycji z kl. IIIb)
- http://klerykowskiewspomnienia.blogspot.com/ (blog Zuzy i Oli z kl. IIIa)

Miłej lektury życzy



4 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Ciekawe wpisy, kradnę pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Według jakich kryteriów oceniła Pani ich pracę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była to praca dla chętnych, więc oceny musiały to odzwierciedlać. W zależności od ilości błędów językowych i w zapisie były czwórki, piątki i szóstki.

      Usuń