wtorek, 4 sierpnia 2020

Lektury graficznie

Jednym z ciekawszych, moim zdaniem, zadań na egzaminie ósmoklasisty w mijającym roku szkolnym, było zadanie 12, które polegało na wybraniu dwóch spośród kilkunastu elementów graficznych umieszczonych na torbie i podaniu tytułu utworu Henryka Sienkiewicza, do którego ten element nawiązuje, a następnie wyjaśnieniu związku wybranego detalu z treścią wskazanej książki. Kiedy zobaczyłam test po raz pierwszy, pomyślałam, że zadanie to jest banalnie proste. Sprawdzając egzaminy ósmoklasistów w tegorocznej sesji, stwierdziłam jednak ze zdziwieniem, że dla nie dla wszystkich zdających było ono tak oczywiste. Dlatego postanowiłam przygotować ćwiczenia oparte na podobnym schemacie dla swoich uczniów. W tym celu wykorzystałam niezawodne Genially. Stworzyłam dwie prezentacje, które swoim zakresem obejmują odpowiednio lektury obowiązkowe przypisane do klas 4-6 i 7-8.

Lektury 7-8 genially obrazkowe


lektury 4-6 obrazkowe genially
Poniżej umieszczam przygotowane przez siebie zestawy.


Jak z nich skorzystać? Wystarczy odszukać w prawym dolnym rogu prezentacji (czyli w szarym kwadraciku z trzema kropkami) menu. Następnie należy kliknąć w symbol „share” i pobrać link, który można rozesłać uczniom :-) - oczywiście wtedy, kiedy będziemy chcieli przećwiczyć z nimi odpowiednie umiejętności.





9 komentarzy:

  1. Wspaniała pomoc! Napracowałaś się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowita praca! Wspaniała pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł! Też zaczęłam szykować dla mojej klasy 8. zadania graficzne na powtórki. Chętnie wykorzystam. Dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :-) Również chętnie zerknę na efekt Twojej pracy :-)

      Usuń
  4. Fajna sprawa, takie grafiki mogą być faktycznie bardzo pomocne. Zwłaszcza w świecie, gdy dzieci bez mrugnięcia okiem rozpoznają logo marki, a nie potrafią odróżnić liścia dębu od klonu. ;) Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł. Może dzieci lektur nie czytały? Też mi się wydawało, że to było proste zadanie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia