Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz ;-) Dlatego warto zadbać o to, by KAŻDA pierwsza lekcja języka polskiego była nie tylko przedstawieniem spisu lektur i omówieniem wymagań oraz zasad, zgodnie z którymi pracować będziemy w ciągu najbliższego roku szkolnego.
W poprzednich latach publikowałam posty na temat sposobów uatrakcyjnienia pierwszej lekcji - opisałam lodołamacze na pierwsze zajęcia <KLIK> i zaszyfrowaną listę lektur <KLIK>.
Przygotowując się do pierwszych zajęć w tym roku, pomyślałam o wykorzystaniu aplikacji wakelet, która pozwala na zbieranie, kolekcjonowanie i dzielenie się zebranymi materiałami w postaci cyfrowej.
W związku z obecną sytuacją i istniejącym realnym widmem nauki zdalnej, a co za tym idzie, z utrudnionym dostępem młodzieży do biblioteki szkolnej, pomyślałam, że przyda się uczniom wiedza, gdzie w sieci znaleźć treść lektur omawianych na lekcjach.
Poniżej prezentuję przygotowany wakelet ze spisem lektur oraz linkami do ich wersji cyfrowych, audiobooków bądź ekranizacji, który omówię w czasie pierwszej lekcji.
Dodatkowo niejako "na rozgrzewkę" w swojej kolekcji osadziłam interaktywne ćwiczenie przygotowane w learning apps. Proponuję w nim siódmoklasistom intuicyjne działanie - łączenie w pary tytułu lektury i grafiki, która wiąże się z jej treścią.
świetny pomysł
OdpowiedzUsuńSuper, gratuluję pomysłu i zaangażowania.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńDziękuję. Jest Pani dla mnie źródłem inspiracji. Pomysły znakomite 😃
OdpowiedzUsuńŚwietna pomoc
OdpowiedzUsuń