wtorek, 18 kwietnia 2017

Kaboom na patyczkach laryngologicznych

Sposób na ciekawe powtórzenie części mowy za pomocą Kaboom odkryłam dzięki Kasi z Kreaktywnej nauki, która była tak dobra, że podzieliła się ze mną swoimi plikami graficznymi.


Zachwyciłam się grą i postanowiłam wprowadzić w życie u siebie na lekcji. Zabawa polega na tym, że uczniowie (podzieleni na grupy) losują z kubeczka patyczek z określonym napisem (czasownik, rzeczownik, liczebnik, przyimek, zaimek itd.). Jeśli poprawnie wskażą przykład wylosowanej części mowy, zatrzymują patyczek, jeśli nie - patyczek wędruje do kubeczka i czeka, aż wylosuje go inna osoba. Na 20 patyczków z częściami mowy przypadają trzy patyczki z napisem KABOOM. Komu trafi się taka szpatułka, oddaje wszystko, co do tej pory zebrał do kubeczka :) i gra toczy się dalej!Jest to ciekawa alternatywa dla odpytywania, a jednocześnie (chcąc nie chcąc) każdy uczeń bierze udział w losowaniu patyczka ;-)
Zakupiłam dwie paczki patyczków po 100 sztuk każda, wydrukowałam pliki, zabrałam się za wycinanki i wyklejanki.



Z rozpędu zakupiłam też dwa komplety kolorowych patyczków. Te (miedzy innymi) pomagają mi zorganizować pracę w grupach. I czekają na kolejne pomysły :)


Pozdrawiam Was serdecznie

4 komentarze:

  1. Super wyszły! Kolorowo i wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję za to, że podzieliłaś się ze mną swoim projektem <3

      Usuń
  2. Ależ się Pani nakleiła! Gratuluję, piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nakleiłam się faktycznie ;-) Ale warto było :-)

      Usuń