niedziela, 4 lutego 2018

Polonistyczne kodowanie off line

Szukając sposobu na uatrakcyjnienie treści gramatycznych i ortograficznych, które nie bywają "uwielbiane" przez uczniów (choć ja doprawdy nie wiem, czemu 😉), sięgam po kodowanie. W tym celu przygotowuję dla uczniów tzw. pixel arty (czyli obrazki składające się z maleńkich kwadracików, które pokolorowane adekwatnie do wskazówek tworzą całość).


pomysł na ortografię

Powyższy obrazek ukazał się oczom uczniów klasy czwartej, kiedy przypominaliśmy sobie  wiadomości o czasowniku. 



Zaczęliśmy od ogólnego przypomnienia informacji o częściach mowy. Rozdałam uczniom karty - możecie je pobrać TUTAJ.
Zaczęła się "zabawa", która dla jednych była przysłowiową bułką z masłem, ale dla innych ciężką pracą, która polegała na dokonaniu selekcji podanych przykładów na czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki. 




Kolejnym krokiem było uszczegółowienie informacji o tym, co określa czasownik i przez co się odmienia.

Natomiast uczniowie klasy siódmej jakiś czas temu poznawali zasady pisowni -ji, -ii, -i na końcu wyrazów. Po omówieniu części teoretycznej przeszliśmy do praktyki. Jednym z ćwiczeń było kodowanie.


Po rozwiązaniu zadania wszyscy stwierdzili zgodnie, że będą musieli więcej serca okazać ortografii 😉
Czystą kartę z przykładami rzeczowników ze wskazaną wyżej trudnością można pobrać TUTAJ

Kodowaniem zaraziła mnie Asia Krzemińska, czyli Zakręcony Belfer.






3 komentarze:

  1. Pomysł genialny :) Jakiego programu Pani używa do stworzenia zakodowanych obrazków? Mam ochotę spróbować z moimi dzieciakami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję. Kodowałam w zwykłym wordzie na piechotę (tabelka, cyferki,wydruk, rysunek, wyrazy). Niedawno na jednym ze szkoleń poznałam stronę, dzięki której jest to dużo prostsze! Wystarczy "zamalować" wybrane pola, a system poda szyfr :-)
    http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator1.html

    To naprawdę duże ułatwienie :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia