Powyższy obrazek ukazał się oczom uczniów klasy czwartej, kiedy przypominaliśmy sobie wiadomości o czasowniku.
Zaczęliśmy od ogólnego przypomnienia informacji o częściach mowy. Rozdałam uczniom karty - możecie je pobrać TUTAJ.
Zaczęła się "zabawa", która dla jednych była przysłowiową bułką z masłem, ale dla innych ciężką pracą, która polegała na dokonaniu selekcji podanych przykładów na czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki.
Kolejnym krokiem było uszczegółowienie informacji o tym, co określa czasownik i przez co się odmienia.
Natomiast uczniowie klasy siódmej jakiś czas temu poznawali zasady pisowni -ji, -ii, -i na końcu wyrazów. Po omówieniu części teoretycznej przeszliśmy do praktyki. Jednym z ćwiczeń było kodowanie.
Po rozwiązaniu zadania wszyscy stwierdzili zgodnie, że będą musieli więcej serca okazać ortografii 😉
Czystą kartę z przykładami rzeczowników ze wskazaną wyżej trudnością można pobrać TUTAJ.
Kodowaniem zaraziła mnie Asia Krzemińska, czyli Zakręcony Belfer.
Pomysł genialny :) Jakiego programu Pani używa do stworzenia zakodowanych obrazków? Mam ochotę spróbować z moimi dzieciakami :)
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDziękuję. Kodowałam w zwykłym wordzie na piechotę (tabelka, cyferki,wydruk, rysunek, wyrazy). Niedawno na jednym ze szkoleń poznałam stronę, dzięki której jest to dużo prostsze! Wystarczy "zamalować" wybrane pola, a system poda szyfr :-)
OdpowiedzUsuńhttp://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator1.html
To naprawdę duże ułatwienie :-)