piątek, 20 kwietnia 2018

Lekturowe skojarzenia - "Kamienie na szaniec" w taboo

Gra w taboo nie jest niczym trudnym dla większości populacji w naszym kraju (dla większości lubiącej mówić), bowiem zdobycie punktu jest równoznaczne z wykazaniem się swoistym słowotokiem - prowadzący musi podać jak największą liczbę skojarzeń, które mogłyby naprowadzić drużynę na właściwe hasło. Przy czym nie wolno użyć żadnego ze słów zakazanych, które są widoczne jak na dłoni.

kamienie na szaniec pomysł




Z czwartoklasistami graliśmy w taboo podczas omawiania "Kajka i Kokosza" - na jednym ze szkoleń wydawnictwa GWO otrzymaliśmy gotowe zestawy kart do tej lektury.




 Szukając w sieci podobnych materiałów, znalazłam posty z literackim taboo na blogach Belferki w sieci i Zakręconego belfra :-) Postanowiłam stworzyć własny pakiet kart do "Kamieni na szaniec", które niebawem będziemy omawiać z siódmoklasistami.




Już nie mogę się doczekać, kiedy zagramy 😉


Plik z taboo do "Kamieni na szaniec" udostępniam TUTAJ - KLIK.

Są też zestawy kart taboo do innych lektur :-)



42 komentarze:

  1. Świetne. Właśnie zaczynam omawiać. Dziękuję. Wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Skorzystam na pewno! Czy mogę prosić o karty do Kajko i Kokosza? Proszę ��
    kijka@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy ja też mogłabym poprosić o karty do Kajko i Kokosza? Wykorzystam na zajęciach w bibliotece.
    gaga7@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe urozmaicenie lekcji. Nieśmiało również proszę o karty do Kajko i Kokosza:) mazuragnieszka87@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym roku moja pierwsza przygoda z siódmą klasą i na pewno wykorzystam Twój pomysł! :)


    www.pomyslowapolonistka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ja mogę prosić również?? :))

    doris_1405@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry, nie mogę pobrać taboo z Kamieni. Proszę o wysłanie na maila: annapencarska@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Joanno, najmocniej przepraszam za kłopot, ale czy i ja mogłabym prosić o karty do komiksu? Muszę przetestować ten pomysł!
    a.szczypek@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ja też mogę prosić o karty z "Kamieni..." monika.d78@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również poproszę o karty do Kajko i Kokosza - agjol@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry! Czy ja także mogłabym prosić o przesłanie kart do "Kajka i Kokosza"? Mój adres: m.niszcz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. aaasiatruszkowska@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzien dobry Pani Asiu, czy moglabym prosic o przeslanie kart z Kamieni na Szaniec: gosias1976@hotmail.co.uk
    Wykorzystam w polskiej szkole sobotniej :) pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :-)
      Taboo już posłane na Pani adres mailowy :-)
      Pozdrawiam załogę polskiej szkoły sobotniej w UK :-)

      Usuń
  14. Dzień dobry ,bardzo,bardzo proszę o tablo Kajko i Kokosz. Dziękuję ��
    ankapolek@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry! Ja również bardzo poproszę o przesłanie kart do komiksu, jeśli to możliwe. Z góry dziękuję!! meg29@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja też mogę prosić o przesłanie tanio z "Kamieni na szaniec ". Za chwilkę będę omawiać i jestem zachwycona pomysłem. :) wioletta.szajkowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taboo a nie tanio...Telefon zmienił słowo...przepraszam.

      Usuń
    2. Autokorekta bywa nieobliczalna ;-) Wieczorem postaram się wysłać.
      Pozdrawiam serdecznie, Asia.

      Usuń
  17. Witam serdecznie. Czy mogłabym prosić o karty do "Kamieni na szaniec"? Pozdrawiam i dziękuję
    helenka.kor@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry, świetne są te gry. Czy mogłabym też prosić o przesłanie kart do komiksu? Bardzo dziękuję i pozdrawiam,

    Izabela
    Izabela.bochniarz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjny pomysł. Czy mogłabym prosić o przesłanie kart do Kamieni na szaniec? Chciałabym sprawdzić, czy taka forma przypadnie moim uczniom do gustu. E-mail wandeczka1.82@o2.pl Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super pomysł. Czy mogę prosić o karty do Kajko i Kokosza? jolapryciak@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję pomysłu! Czy ja również mogę prosić o karty do Kajko i Kokosz oraz Kamieni na szaniec? magda.fedorowicz@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, jestem początkującym nauczycielem i szukam inspiracji na ciekawe opracowanie lektur. Bardzo podoba mi się pomysł. Będę wdzięczna za przesłanie na maila kart do komiksu "Kajko i Kokosz", na dobry początek będzie to dla mnie duża pomoc. Z góry dziękuję :) anna.korzeniecka87@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzień dobry!
    Czy mogę prosić o karty do Kajko i Kokosz oraz Kamieni na szaniec?
    m.polanska@poczta.fm
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzień dobry.
    Czy o karty do komiksu mogłabym poprosić? Bardzo będę wdzięczna anetuczka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też bardzo, bardzo proszę, do kamieni na szaniec..... Gratuluję wspaniałej strony, właśnie ją odkryłam. speteczki@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://polonistkaprzytablicy.blogspot.com/p/do-pobrania.html?m=1

      Usuń
  26. Super pomysł czy również mogę karty Kamienie na szaniec . Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  27. Zapraszam https://zlotynauczyciel.pl/vendor/polonistka-przy-tablicy/

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Joanno!
    Proszę o karty do "Kamieni na szanie".
    lucynam75@gmail.com
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Fantastyczny pomysł!
    Nauka+zabawa- to jest to!
    Jeżeli to nie byłoby problemem, to bardzo proszę o karty do ,,Kamieni na szaniec" oraz,,Kajko i Kokosza".
    Dziękuję i pozdrawiam.
    aldonawosko@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzień dobry, czy mogę prosić o karty do "Kamieni na szaniec"?

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzień dobry pani Joanno, dołączam do grona zachwyconych Pani kreatywnością i kartami do "Kamieni na szaniec". Bardzo proszę,jeśli to nie kłopot, o karty do lektury. Z góry dziękuję i pozdrawiam. jolakudlik@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia