- Smartfon bohatera literackiego - pomysł zaczerpnięty z grupy polonistów z pasją, szerzej opisała go belferka w sieci, zachęcam do lektury posta na jej blogu.
Moi czwartoklasiści pracowali nad smartfonem wybranej postaci z utworu "Mikołajek". Zadanie, z jakim się zmierzyli, dotyczyło: -
zaprojektowania tapety smartfona bohatera, która oddawałaby jego charakter
i przyzwyczajenia; - umieszczenia na ekranie listy pięciu ulubionych kontaktów postaci;
- napisania krótkiej wiadomości tekstowej do innego bohatera z tej lektury.
Dużo zainteresowania i radości sprawiła uczniom prezentacja efektów swojej pracy przed kolegami i koleżankami z klasy.
2. Wypowiedź na forum klasy/szkoły - po omówieniu lektury "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" zaproponowałam uczniom króciutkie podsumowanie w postaci zredagowania wpisu zachęcającego do zapoznania się z komiksem i zamieszczenia go na klasowym forum (arkusz szarego papieru doskonale sprawdził się w tej roli). Inspirację do tego zadania również znalazłam w grupie polonistów z pasją. Całość zaprezentowaliśmy na szkolnym korytarzu obok pracowni polonistycznej.
Z zadowoleniem obserwowałam zainteresowanie innych młodych ludzi wokół zamieszczonego na szkolnym holu "forum" oraz fakt, że autorzy "postów" chętnie dzielili się swoimi przemyśleniami z koleżankami i kolegami z pozostałych klas, z dumą pokazując karteczki, które zawierały ich osobiste refleksje :-)
3. SMS do kolegi/koleżanki - ćwicząc interpunkcję w zdaniach pytających i rozkazujących oraz w wypowiedzeniach wykrzyknikowych nacechowanych emocjonalnie, uczniowie redagowali krótkie wiadomości tekstowe do swoich kolegów i koleżanek. W SMS-ach stosowali właśnie wskazane znaki interpunkcyjne w jak najwyższej częstotliwości.
Realizacja zadania na papierowych ekranach smartfonów przebiegająca w nieco odmienny (od tradycyjnego) sposób dostarczyła wielu pozytywnych emocji.
4. SMS do autora tekstu - przy okazji przedstawiania pomysłów na omówienie utworu "W pamiętniku Zofii..." pokazywałam wiadomość wysłaną do Juliusza Słowackiego.
Realizując to zadanie, uczniowie musieli odnieść do tekstu i wykazać się jego rozumieniem, a następnie zastosować umiejętność prawidłowego zapisu treści.
A jakie Wy macie pomysły na wykorzystanie ekranu smartfona?
Podoba mi się pomysł z poleceniem lektury. Skorzystam w przyszłości.
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo :-)
UsuńTeż próbowałam omawiając lektury. Chętnie skorzystam z innych pomysłów. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło z tego powodu :-)
UsuńBardzo Pani dziękuję za fantastyczne pomysły na omówienie "Mikołajka". Spróbuję zrobić to zdalnie...
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło ❤️ Mam nadzieję, że się uda!
UsuńChciałabym dołączyć do grupy.
OdpowiedzUsuńDzień dobry. O jakiej grupie Pani myśli?
UsuńFajny pomysł :D
OdpowiedzUsuńPolecam: https://elektromaniacy.pl/pl/menu/noktowizory-351.html
Bardzo ciekawy pomysł wykorzystania smartfona jak zachęty to do nauki.
OdpowiedzUsuń