Na
podsumowanie lekcji dotyczącej ortografii, a dokładnie pisowni "ż" i
"rz", wykorzystałam pary. Gra ogromnie zaangażowała emocjonalnie
czwartoklasistów i wprowadziła ich w nastrój rywalizacji.
W
wersji oryginalnej karty mają kształt krążka. Ja znalazłam
generator, który przygotowuje prostokątne fiszki zawierające wybrane
wyrazy. Znaleźć go można tutaj <KLIK>.
Aplikacja nie jest trudna, wręcz obsługuje się ją intuicyjnie. Jej
jedyna wadą jest brak niektórych polskich czcionek (np. "ł").
Kształt
kart nie miał w zupełności znaczenia dla moich uczniów. Bawili się
doskonale, utrwalając wzrokowo sposób zapisu niektórych wyrazów. Moje karty można pobrać <TUTAJ>.
Na zakończenie przygody z "rz" i "ż" uczniowie ułożyli tangram ortograficzny, doskonaląc kompetencje matematyczne.
Wykorzystam Twój pomysł, gdy tylko zaczniemy ćwiczyć ortografię! :)
OdpowiedzUsuń