środa, 5 lipca 2023

Części zdania+ zadania z arkuszy egzaminacyjnych

Budowa zdania pojedynczego, a więc element nauki o języku, nie jest dla wielu uczniów ulubionym zagadnieniem na lekcjach języka polskiego. Wymaga bowiem logicznego myślenia i odwoływania się do nabytej we wcześniejszych latach wiedzy nie tylko o częściach zdania pojedynczego, ale również o częściach mowy. Niestety, my nauczyciele języka polskiego, zdajemy sobie z tego sprawę. 

 


Wiadomo, że zawsze staramy się ułatwić zdobywanie wiedzy i nabywanie nowych umiejętności naszym uczniom. Dlatego w toku egzaminacyjnych powtórek przygotowałam dla moich ósmoklasistów dwie prezentacje dotyczące części zdania, wykorzystując moją ulubioną aplikację, jaką jest canva. Na slajdach umieściłam informacje na temat podmiotów, orzeczeń i pobocznych części zdania. Do prezentacji dołożyłam również screeny zadań dotyczących tych zagadnień, które pojawiły się w arkuszach egzaminacyjnych w latach ubiegłych. 

 

Prezentacje umieściłam na swoim facebookowym profilu, gdzie cieszyły się sporym zainteresowaniem. Dlatego linki do nich zamieszczam tutaj, aby spełniały swą rolę w kolejnych latach.

Prezentacja GŁÓWNE CZĘŚCI ZDANIA

Prezentacja POBOCZNE CZĘŚCI ZDANIA

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia