środa, 1 marca 2017

Moje quizizzowe debiuty

Wczoraj razem z klasą Ib zachwyciliśmy się wspaniałym narzędziem, jakim jest Quizizz.


Młodzież zgodnie przyznała, że jest quizizz lepszy niż kahoot i zażyczyła sobie następnych tego typu "rozrywek", na co i ja chętnie w duchu przystałam. Dla mnie quizizz ma zdecydowaną przewagę nad kahootem, a mianowicie, aby z niego skorzystać, przeprowadzić jakiekolwiek rozgrywki czy testy w klasie, nie muszę poszukiwać innej pracowni wyposażonej w ekran i rzutnik, nie muszę także przenosić mobilnego rzutnika i ekranu do swojej sali lekcyjnej. Uczniowie widzą na ekranie swojego urządzenia zarówno pytania, jak i odpowiedzi :) Wystarczy, że w swoim smartfonie / tablecie otworzą odpowiednią stronę i wpiszą kod gry (który podaje im nauczyciel), a potem nadadzą sobie nick i już można grać :)


Samo przygotowanie testu jest dość proste, robi się to właściwie intuicyjnie. Kiedy już zapiszemy wszystkie pytania i zaznaczymy w systemie odpowiedzi, musimy spersonalizować nasz test.

Wybieramy, czy system ma wymiksować nam pytania, a nawet odpowiedzi w obrębie pytań, czy uczeń ma ujrzeć poprawną odpowiedź i na końcu, czy uczestnik quizu może widzieć memy po każdej udzielonej odpowiedzi.
Szczerze mówiąc, wspomniane wyżej memy zrobiły świetną robotę wśród uczniów, wprowadzając element humoru i zabawy.
Zresztą trudno się temu dziwić. Patrząc na zabawne graficzne komentarze do swoich odpowiedzi, ich trafności i szybkości (wszak test musiałam wypróbować na sobie samej), byłam pozytywnie nastawiona do tego krótkiego sprawdzianu wiedzy i myślę, że u uczniów zadziałało to na podobnej zasadzie.
Poniżej przedstawiam przykładowe memy z własnych prób :)



 

Kiedy uczniowie rozwiązują test, na moim monitorze wyświetla się postęp. Widzę, ile zadań rozwiązał każdy uczeń, przy czym widzę również, na ile pytań odpowiedział poprawnie. Widzę także, które pytanie sprawiło uczniom najwięcej kłopotu, co jest istotną informacją z punktu widzenia nauczyciela i oznacza, że należy na to zagadnienie ponownie zwrócić uwagę i omówić je (może) w inny sposób.



Po zakończeniu testu, uczniowie dostają informację zwrotną w postaci komunikatu, które miejsce w klasie zajmują swoim wynikiem. Ja, jako nauczyciel, mogę pobrać zestawienie wyników w Excelu (uwzględnia ono również procentowy wynik uczniów, dzięki czemu błyskawicznie mogę wpisać oceny do dziennika).

Myślę, że z quizizzem zaprzyjaźnimy się na dłużej 😊 Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia