sobota, 1 lipca 2017

Cyfrowy komiks na podstawie "Romea i Julii"

Jako podsumowanie zagadnień rozważanych podczas omawiania "Romea i Julii" zaproponowałam uczniom wykonanie komiksu ilustrującego wybrane sceny tego dramatu. Jako że tablety są w naszej szkole uzupełnieniem tradycyjnych metod nauczania (każdy uczeń pierwszej klasy gimnazjalnej otrzymał takowy sprzęt od organu prowadzącego szkołę), gimnazjaliści dobrani w dwu- lub trzyosobowe zespoły przystąpili do działania.



Podczas zajęć wykorzystaliśmy możliwość pracy na stronie www. storyboardthat.com.  Oczywiście było to możliwe dzięki temu, że w naszej szkole mamy stały dostęp do sieci.



Choć po raz pierwszy na lekcji wykorzystywaliśmy stronę storyboardthat do tworzenia komiksów, gimnazjaliści bez żadnego problemu poradzili sobie z tworzeniem kadrów komiksowych. Witrynę obsłuży intuicyjnie nawet ignorant anglojęzyczny. Zacząć należy od wyboru tła (scenografii) naszej opowieści. Następnie musimy wybrać postać spośród bogatej galerii bohaterów. Kolejnym krokiem będzie dopasowanie dymków i wpisanie treści rozmowy. (Tu wykorzystaliśmy oryginalny tekst Szekspira.)  Następnie klikamy – Save – i możemy zapisać we własnym folderze kolejne zdjęcia i sceny świeżo wykreowane.






Co dało uczniom zastosowanie przeze mnie takiej formy pracy? Przede wszystkim musieli wybrać ważne dla nich sceny "Romea i Julii" bądź zdecydować się na sceny charakterystyczne. Zatem dokładnie wczytali się w tekst dramatu. Następnie musieli podjąć decyzję, która część dialogu czy też monologu bohatera zasługuje na umieszczenie w dymku. Na końcu trzeba było zdecydować o wyglądzie postaci i tła oraz kształcie dymka, w którym mieściła się wypowiedź postaci.


Podsumowując, oceniam, że  tworzenie komiksu na kanwie oryginału sprawdziło się wśród uczniów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz