poniedziałek, 16 listopada 2020

Na wirtualnej tablicy - Jamboard

Ostatnio (w czasie zdalnych spotkań z uczniami) bardzo chętnie sięgam do ciekawego narzędzia, jakim jest wirtualna tablica Google Jamboard.

Jamboard to wirtualna tablica, którą można wykorzystać do współpracy z uczniami, a także do realizacji projektów. Z narzędzia może korzystać każdy użytkownik konta Google, a znaleźć je można tutaj:


Po naciśnięciu na kafelek "Jamboard" pojawia się nam przestrzeń, w której za pomocą pomarańczowego plusa umieszczonego w prawym dolnym rogu możemy stworzyć własne "jamy". Powstałą tablicę nazywamy i pobieramy link (uprzednio zmieniając uprawnienia, które domyślnie przyznane są tylko do przeglądania). Możemy go udostępnić osobom (w naszym przypadku to uczniowie), z którymi będziemy współpracować na tablicy. 

Użytkownicy innych kont Google'a zobaczą pustą tablicę (podobną do tej, która kryje się pod linkiem). Uczniowie mogą już pracować w zespołach lub każdy indywidualnie, korzystając z menu znajdującego się po lewej stronie: pisaki, gumka, możliwość dodania notatki, zdjęcia lub pola tekstowego (można je dowolnie powiększać). Każdy wstawiony obiekt uczniowie mogą powielać, usuwać oraz ustawiać ważność (na wierzchu lub pod spodem).

Po wspólnej edycji tablica może wyglądać tak jak ta na zdjęciu poniżej (wprowadzenie do hymnu "Czego chcesz od nas, Panie").

Tablicę Jamboard wykorzystać można do przedstawienia treści, które należy uporządkować. Osoby wspólnie edytujące treści na tablicy mogą dowolnie przesuwać umieszczone przez nauczyciela elementy (szkielet rozprawki). 

Korzystając z opcji ustawienia tła poprzez wgranie własnego obrazu, można poprosić uczniów na przykład o zaznaczenie środków stylistycznych.

 

Z racji tego, że na narzędziu jamboard nie  ma opcji autokorekty tekstu, świetnie nadaje się ono do pisania dyktanda - każdemu uczniowi można przypisać jedna z dwudziestu tablic, a po zakończeniu pisania tekstu wyłączyć w ustawieniach możliwość edycji tablicy .

Co istotnie, każdy "jam" można powielić, pobrać jako PDF lub zapisać jako obraz.


 

Wirtualna tablica Jamboard zdecydowanie umożliwia aktywizację uczniów na zdalnych lekcjach i pobudza ich kreatywność.

Poniżej przedstawiam również swoją propozycję na wykorzystane tablicy Jamboard w pracy zdalnej z uczniami z SPE.

 



14 komentarzy:

  1. Bardzo fajne narzędzie, artykuł zachęcający do korzystania z niego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Nie umiem jeszcze korzystać

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy udostępnię to co muszą zrobić dzieci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skopiować link i wkleić go do przeglądarki, a następnie otworzyć.

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe jutro sprawdzę i napiszę jak mi się to podoba. W tej chwili widzę, że brakuje mi możliwości rysowania linii.

    OdpowiedzUsuń
  5. dzień dobry, korzystam z tablicy codziennie na moich lekcjach matematyki i jestem bardzo zadowolona, niestety w jednej klasie, ktoś ciągle zmazuje to co zapiszemy, czy można sprawdzic kto to robi?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy dobrze zrozumiałam, że zakładam Jamboarda, następnie każdemu dziecku przypisuję jedną stronę (np. wg numerów z dziennika), przesyłam link i uczniowie pracują w tym samym Jamboardzie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Korzystam na lekcjach wychowawczych, jest super i młodzież też to lubi.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia