środa, 18 stycznia 2023

Rozpoznaj cytat z qr kodem i odgadnij hasło

W toku poszukiwania sposobów na umożliwienie uczniom powtórzenia treści do egzaminu ósmoklasisty mój umysł podążył do starego narzędzia, jakim jest generator kodów QR. 

polonistka przy tablicy

Kody qr postanowiłam wykorzystać do wykonania materiału, który pozwoli na utrwalenie wiedzy o lekturach, a dokładnie rozpoznawanie cytatów, łączenie ich z tytułami dzieł i ich autorami. Przygotowałam uczniom zadanie, którym dzielę się na końcu tego posta. 

 polonistka przy tablicy

Uczniowie, pracując w grupach lub indywidualnie, mają prawidłowo zidentyfikować cytat z dziełem, z którego pochodzi i połączyć go z autorem. 

Poprawne wykonanie zadania pozwoli na odpowiednie połączenie dwóch części kodu QR w całość, dzięki czemu uczniowie po zeskanowaniu otrzymają jedną, dwie lub trzy literki, które zostały przez mnie przypisane do każdego cytatu. 

polonistka



Po odszyfrowaniu wszystkich cytatów, połączeniu liter w odpowiedniej kolejności, uczniowie otrzymają hasło, jakim jest część wypowiedzi naszej noblistki dotyczącej czytania.

Link do folderu z zadaniami jest TUTAJ.



4 komentarze:

  1. Kapitalny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję i proszę korzystać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł z tymi kodami w środku. Sama również stosuje kody qr, ale nigdy w takiej odsłonie. Czy jest do tego jakiś generator? Będę bardzo wdzięczna za informację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, nie znam takowego generatora. Kody qr wydrukowałam (razem z informacjami), a następnie je poprzecinałam nożyczkami.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia