czwartek, 19 stycznia 2023

Towarzyskie aktywności na powtarzanie wiadomości - lekturowe "Ja mam... kto ma...?"

Tytuł dzisiejszego wpisu jest związany z towarzyską grą w "Ja mam... kto ma...?". Jest to uniwersalna gra, którą można wykorzystać do utrwalenia wiadomości lub wprowadzenia nowych treści z każdej dziedziny wiedzy. Ja postanowiłam mechanizm tej gry wykorzystać, aby pomóc uczniom utrwalić wiadomości o lekturze, którą aktualnie z nimi omawiam.

Dzięki systematycznemu tworzeniu pomocy tego typu, mam na dysku mały bank gier do lektur obowiązkowych i uzupełniających klas 4-8.

polonistka przy tablicy

 

Gry dydaktyczne, które stworzyłam do treści lektur obowiązkowych, cieszą się dużym zainteresowaniem u młodych ludzi.

Aktywność ta angażuje emocjonalnie uczniów i pobudza ich do działania , dzięki czemu łatwiej utrwalają zdobywaną wiedzę. Każda bowiem rozgrywka wymaga skupienia i wprowadza element rywalizacji. Każdą też rozgrywkę można powtórzyć, rozdając ponownie pomieszane karty, co umożliwia utrwalanie wiadomości.

 


"Ja mam ... kto ma...?" Jak w to grać?

Elementem niezbędnym do przeprowadzenia rozgrywki są karty. Przygotowuję je za pomocą narzędzi Google, dzięki czemu staje się to dość szybką sprawą. Kart powinno być tyle, ilu jest uczestników zabawy lub więcej (uczestnikom zabawy można rozdać po jednej lub dwie karty).

 


Zaczynamy od karty startowej - nauczyciel lub wybrany przez niego uczeń czyta zawartość karty startowej, która oprócz tego że ma napis "START" ma również pytanie, na które odpowiedz znajduje się na następnej karcie. Odpowiedź na to pytanie jest na karcie u innego ucznia, który również ma zapisane pytanie. Gra toczy się do momentu aż wszyscy uczniowie odczytają pytania i odpowiedzi ze swoich kart.




Gry, które przygotowałam dostępne są TUTAJ.

 

 Serdecznie polecam wykorzystanie moich gier lub stworzenie własnych. 

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia