Omawianie "Pana Tadeusza" zakończyliśmy projektem edukacyjnym. W wyznaczonym czasie uczniowie opracowali harmonogram pracy, analizowali tekst lektury, szukali informacji, sporządzali notatki, by w końcowym efekcie przedstawić plakaty, lapbooki lub prezentacje multimedialne.
Poniżej znajduje się lista tematów, jakie zaproponowałam ósmoklasistom:
1. Atlas grzybów rosnących w Soplicowie.
2. Atlas zwierząt żyjących w puszczy litewskiej.
3. Atlas drzew rosnących w puszczy litewskiej.
4. Księga obyczajów staropolskich.
5. Astronomia Wojskiego.
6. Atlas warzyw uprawianych przez Zosię.
Największą popularnością cieszyły się tematy dotyczące grzybów, zwierząt i warzyw. Najmniej chętnie uczniowie sięgali po gwiazdy (a szkoda...) Jednak każdy znalazł coś dla siebie.
Wszystkie działania młodzież realizowała w grupach, w związku z tym koniecznością było wykazanie się umiejętnością współpracy. Ponadto każdy z uczestników projektu miał ściśle określone zadanie do wykonania.
Ja natomiast cieszę się, że mój cel został osiągnięty - indywidualne uczniowskie obcowanie z tekstem epopei, pochylenie się nad nim (niby język polski, a obcy) i poszukiwanie przez młodych "sensów ukrytych" co nie jest tak oczywistą oczywistością w dzisiejszym świecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz