piątek, 1 grudnia 2023

LITERACKA FLORA I FAUNA (FISZKI)

Pomysły przychodzą parami.

Wariacją gry planszowej, o której pisałam TUTAJ, a właściwie jej pierwszą wersją były lekturowe fiszki, które w założeniu mają służyć powtarzaniu elementów świata przedstawionego omawianych w klasach 4-8 lektur. 4o kart w formie kół, na których zamieściłam elementy flory i fauny występujące w omawianych przez uczniów lekturach.


Materiał ten mam zamiar wykorzystać w następujący sposób: 

- uczeń losuje fiszkę, wskazuje utwór, w którym wylosowany element (zwierzę /roślina) wystąpił;

- inny uczeń podaje autora dzieła, którego tytuł podał jego kolega;

- kolejny uczeń określa rodzaj literacki utworu i podaje cechy rodzaju;

- następny uczeń określa gatunek, do jakiego należy utwór;

- inny uczeń podaje cechy gatunkowe danego gatunku.

Oczywiście, można zmienić taktykę w zależności od sposobu pracy z młodzieżą. Po wylosowaniu fiszki możemy poprosić ósmoklasistę o podanie tytułu, autora, rodzaju i gatunku. Możemy zaproponować również pracę w parach/grupach w oparciu o wylosowane fiszki. 


Fiszki dostępne bezpłatnie po skomentowaniu posta na profilu FB i kliknięciu TUTAJ 

Post o podobnej tematyce, zawierający dwie prezentacje wykonane w moim ukochanym genial.ly z ikonami nawiązującymi do lektur z klas 4-6 i 7-8 zamieściłam TUTAJ





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia