poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Pomysł na "Pamiętnik ..." i indywidualizację pracy w klasie

W ramach dzielenia się wiedzą chciałabym pokazać moją propozycję na realizację zagadnień dotyczących "Pamiętnika z powstania warszawskiego", a jednocześnie metodę "na dostosowanie wymagań do możliwości uczniów" (nauczyciel zrozumie 😉). Wykonanie zaplanowanych aktywności zajęło nam 2 godziny lekcyjne.


indywidualizacja na polskim interaktywnie miasto 44

Zaczęliśmy od wspólnych działań. Omówiliśmy sposób wypowiadania się ludzi będących pod wpływem silnych emocji, a następnie przeczytaliśmy tekst. Uczniowie wysłuchali kilku moich słów na temat genezy utworu. Następnym krokiem było stworzenie grup, które będą mogły pracować o odpowiednim tempie nad zadaniami określonej trudności. 


W kolejnym etapie uczniowie zaczęli pracować nad realizacją zagadnień. Zadania były podzielone zgodnie ze stopniem trudności na takie, które są warte 1, 2 lub 3 punkty. Uczniowie sami decydowali o tym, czy będą się zmagać z zadaniem łatwiejszym czy trudniejszym.



Pracowaliśmy kolejno nad:
- nazwaniem odczuć i emocji, jakie wywołało przeczytanie utworu,
- sposobem prowadzenia narracji,
- określeniem wpływu wojennych przeżyć na relacje miedzy mieszkańcami Warszawy,
- określeniem języka i stylu "Pamiętnika..."
- porównaniem kartki z kalendarza z fragmentem "Pamiętnika", 
- rozpoznaniem cech gatunkowych "Pamiętnika..."

Wykorzystaliśmy tekst literacki, fragment filmu, zbiory Muzeum Powstania Warszawskiego dostępne on line oraz bezpłatną aplikację Ulice44.

Na koniec wybrani uczniowie zaprezentowali pracę grupy i ułożyli trimino. 
A zadania (w trzech wersjach) można pobrać tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia