niedziela, 5 kwietnia 2020

Zdalne spotkanie ze "Świtezianką"

Propozycja dotyczy "Świtezianki". Interaktywny slajd wykorzystałam do pierwszego spotkania z utworem Adama Mickiewicza.



Wystarczy kliknąć na ponumerowane znaczniki na poniższym slajdzie, aby dowiedzieć się, co przygotowałam dla uczniów. Pod ikoną ze znakiem zapytania ukryte są odpowiedzi (dzięki temu uczeń dokonuje samokontroli).
Aby udostępnić mój slajd uczniom, wystarczy znaleźć w dolnym rogu ikonę udostępniana (<) i skopiować link.




Na spotkaniu drugim zaproponowałam, aby uczniowie na podstawie planu wydarzeń stworzyli komiks przedstawiający najważniejsze wydarzenia w utworze A. Mickiewicza. 
Komiks można stworzyć własnoręcznie lub komputerowo.
wykonać można tę pracę bez logowania. Jednak konto będzie nam potrzebne, aby zapisać nasze dzieło (w przypadku jego braku możemy skorzystać z opcji print screenu strony). Menu obsługuje się intuicyjnie. Spośród bogatej galerii – odpowiadającej kolejnym epokom historycznym – propozycji wybieramy rodzaj tła, postaci, kształt i kierunek dymków (tekstowe). 
Można również skorzystać ze stron http://stripgenerator.com/strip/create/
Pomysły na inne zdalne lekcje znajdziesz <TUTAJ>

7 komentarzy:

  1. Czy można prosić o link do prezentacji w genial.ly? Chciałabym sie z nią zapoznać z naukowej ciekawości, ponieważ sama też prowadziłam zajęcia o "Świteziance" :) Chętnie podzielę się swoją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Justyno, link można pobrać najeżdżając kursorem myszki na slajd. W prawym dolnym rogu są trzy kropki lub znaczek udostępniania (<) w zależności od tego, czy korzysta Pani z telefonu czy komputera. Tam pobieramy link.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne i pomocne. Na pewno jeszcze wpadnę.
    Przy okazji zapraszam na mojego bloga :-) Też jest tam ciekawy materiał. Nie do nauczania, ale też się może przydać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała pomoc dydaktyczna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się w pełni - wspaniałe pomysły! Warto było zajrzeć - już dzisiaj korzystałam nieco! Bardzo wartościowe materiały.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia