niedziela, 2 maja 2021

Spersonalizowany upominek dla ucznia na zakończenie roku szkolnego

Dziś pomysł na to jak odwrócić zwyczaj często praktykowany na koniec roku, czyli jak szybko i ciekawie przygotować upominek dla ucznia. Do tego - spersonalizowany.

upominek dla ucznia

Lubię przygotować jakiś drobiazg, aby pokazać moim uczniom, że są dla mnie ważni. Każdy przecież lubi otrzymywać upominki. Dzięki temu uczniowie też mogą poczuć się  wyjątkowo.

Któregoś roku były to (niezdrowe! - ale "raz nie zawsze" jak mówi przysłowie) puszki z napojem i życzeniami :-)

fantastycznych wakacji

Ostatnio natomiast pomyślałam, że ciekawe będą spersonalizowane grafiki, do których powstania przyczynią się sami moi wychowankowie.


 Zaczęłam od przygotowania ankiety za pomocą narzędzi dostępnych w Google. Każdy z uczniów otrzymał ode mnie link do ankiety z prośbą o wpisanie jednej charakterystycznej cechy kolegi lub koleżanki z klasy.
Każdy uczeń tworzy społeczność klasy w swój wyjątkowy sposób, ma w niego znanczny wkład, jest postrzegany w pewien określony sposób przez zespół klasowy.

 

Następnym krokiem było zebranie określeń uczniów i  "wklepanie zebranych danych" w odpowiednią aplikację webową, a mianowicie word art.

 
 O sposobach wykorzystania tej aplikacji mówiłam  w czasie Zimowej Akademii Innowacyjnego Polonisty organizowanej przez wspaniała polonistkę Irminę Żarską. Zajrzyjcie.
 


W ten sposób stworzyłam spersonalizowane grafiki dla uczniów, które uwzględniały ich zainteresowania (kształty wygenerowane w aplikacji WordArt) oraz cechy charakterystyczne. Pozostało je tylko wydrukować i włożyć w ramki.

 Niewiele, pracy, a efekt całkiem sympatyczny.


W tym roku zamówiłam puzzelki z imieniem każdego dziecka. 



Piękne i estetycznie wykonane cieszą oko, a ich misją jest uświadomienie uczniom, że każdy z nich tworzy zespół klasowy i jego atmosferę. 
 
 
Kolejny rok i nowy pomysł - pierniki ozdabiane czterolistną koniczyną, która ma przynieść szczęście wraz z imieniem dziecka (zamówione u LUKIERNICZKI). Do tego zakładka z motywującym cytatem wykonana w mojej ulubionej aplikacji webowej, jaką jest Canva. Link do edycji TUTAJ.




 

1 komentarz:

  1. Jesteś niesamowita! Chciałabym żeby nauczyciele częściej w taki sposób podchodzili do uczniów... O swoich szkolnych czasach to nawet nie wspomnę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia