poniedziałek, 18 listopada 2019

"Latarnik" i pomysł na krótkie formy wypowiedzi

Podczas omawiania "Latarnika" w klasie siódmej zaproponowałam swoim uczniom ćwiczenia redakcyjne dotyczące krótkich form wypowiedzi.

zaproszenie ogłoszenie dedykacja


Siódmoklasiści podzieleni na trzyosobowe zespoły pracowali nad realizacją:

- ogłoszenia o spotkaniu z latarnikiem organizowanym przez klasę ucznia;
- zawiadomienia o zaginięciu latarnika;
- ogłoszenia o poszukiwaniu nowego pracownika latarni morskiej;
- zaproszenia na spotkanie z podróżnikiem, który wrócił z podróży "Szlakiem Skawińskiego";
- dedykacji, którą Towarzystwo z Nowego Jorku zamieściło w egzemplarzu "Pana Tadeusza" przysłanego Skawińskiemu;
- życzeń złożonych staremu tułaczowi na dalszą podróż.


Dziękuję Dorocie Kujawie - Weinke za inspirację.



3 komentarze:

  1. Szukałam tu czegoś zupełnie innego i proszę. Wpadło idealnie, bo właśnie omawiamy "Latarnika". Dlaczego ja sama na to nie wpadłam?
    Dobrze, że jesteś! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!! Bardzo się cieszę! Sama zapominam często o niektórych pomysłach po czasie 😉 To dlatego m.in. powstał ten blog 👍

      Usuń
  2. Ten blog ratuje mnie pisząc lekturnik. Ten blog jest 10/10 w pomocy dla uczniów SP!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia