wtorek, 14 lutego 2017

Z miłości do języka polskiego

 W związku z dzisiejszym świętem wszystkich zakochanych przygotowałam na lekcje języka polskiego coś, co zarazem urozmaici zajęcia, a jednocześnie pozwoli troszkę powtórzyć wiadomości. Miłość jest wdzięcznym tematem do rozmów, do przypomnienia treści omawianych lektur, związków frazeologicznych, środków stylistycznych, a nawet części mowy!!!

gra literatura gramatyka miłość na polskim



Zaczęliśmy od wysłuchania dwóch polskich utworów muzycznych bliskich współczesnemu młodemu człowiekowi ("W płomieniach" Mateusza Ziółko i "Nie uciekam" Jeremiego Sikorskiego) i wyszukania w tekstach utworów środków stylistycznych. 




Inspiracją do dalszej części lekcji była walentynkowa gra DIY znaleziona w sieci na blogu anglistki Margot. Za zgodą autorki wykorzystałam rewelacyjną planszę :) (dziękuję jeszcze raz) Pozostało mi tylko opracować pytania z zakresu wiedzy o języku polskim (podzieliłam ogólnie na pytania literackie i pytania gramatyczne), wydrukować i powycinać karty do gry.

 Aby zagrać, potrzebne są:
- plansza
- karty z pytaniami (pliki zamieściłam poniżej)
- kostka (tę zakupiłam w sklepie Tiger)
- pionek do gry dla każdego ucznia.





Zasady są bardzo proste: uczniowie wyrzucają kostką, przesuwają pionek o liczbę pól zgodną z oczkami na kostce, losują kartę zależnie od serca, które jest na polu :) jeśli nie odpowiedzą na pytanie, wracają do poprzedniego pola).
Zabawa była świetna! Wiem to, bo uczniowie nie chcieli wyjść na przerwę!

zadania język 1
zadania język 2
zadania język 3
zadania_literatura_1
zadania_literatura_2

Pozdrawiam Was


16 komentarzy:

  1. :) super! cieszę się, że się przydało :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydało się i to bardzo :) Udało mi się zaskoczyć moich uczniów!

      Usuń
  2. Czy mogłabym poprosić o przesłanie tej planszy? Na blogu Margot już jej nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy jest jeszcze możliwość przesłania takiej planszy? Próbowałam kontaktować się z Panią mailowo, ale nie wiem, czy wiadomość dotarła...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ja również mogłabym poprosić o tę planszę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachwycający pomysł:) Czy ja również mogłabym przyłączyć się do prośby powyżej? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poproszę również o planszę:) Dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Doskonały pomysł. Dołączam się do prośby pozostałych osób i proszę o planszę. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała gra 😄 gratuluję. Szkoda, ze plansza do gry już niedostępna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać do mnie maila 👍 może uda mi się pomóc.

      Usuń
  9. Brak uprawnień do podglądu kart z pytaniami. :( Czy mogę prosić o dostęp? Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Udostępnilam 👍 czy wyświetla się prawidłowo?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia