piątek, 17 marca 2017

Myśliwcy z "Dywizjonu 303" na Facebooku!!!

Dla współczesnych uczniów media społecznościowe są bardzo ważne, jest to część ich życia. Większość czasu wolnego młodzież spędza, obserwując aktywność znajomych na przykład na Facebooku czy Instagramie, przeglądając komentarze i sprawdzając polubienia, dyskutując i planując wydarzenia. 
Każdy zalogowany użytkownik portalu społecznościowego jest posiadaczem konta i twórcą własnego profilu, a ten z kolei jest niczym innym jak charakterystyką w punktach.


 Postanowiłam wykorzystać ten fakt do tego, aby przybliżyć uczniom postaci lotników z "Dywizjonu 303", którzy są już dla młodzieży ludźmi z minionej epoki.
Dzień wcześniej ogólnie nakreśliłam, czym będziemy zajmować się na kolejnej lekcji. Poprosiłam uczniów o zebranie informacji o konkretnym (wybranym przez siebie) bohaterze omawianej powieści reportażowej. Na początku kolejnych zajęć rozdałam młodzieży wydrukowane karty profilowe, które są tutaj dostępne i poprosiłam o ich wypełnienie dla wybranych przez siebie postaci.




 Zaczęła się intensywna praca nad dopasowywaniem treści lektury do facebookowych realiów. Szybciutko powstawały nowe wpisy na (na razie) papierowej karcie profilowej. Kilka kart prezentuję obok. Nim uczniowie się spostrzegli, lekcja minęła... Zaskoczeni, przyznali, że teraz bardziej lubią bohaterów "Dywizjonu 303" i wiedzą o nich więcej. Niektórzy mieli niedosyt pracy z lekturą i portalem Facebook. Im zaproponowałam stworzenie profili lotników w mediach społecznościowych przy wykorzystaniu świetnego narzędzia, jakim jest ClassTools (aplikacja o charakterze widgetu internetowego). Pokazałam uczniom imitującego Facebook fakebooka. Po kilku dniach otrzymałam zestaw linków, które z przyjemnością przeglądałam.

Powstały m. in. profile Mirosława Ferica, Witolda Urbanowicza czy Josefa Frantiska.


Tak zebrany materiał pomocny będzie w redagowaniu charakterystyki postaci.
Pomysł na wykorzystanie mediów społecznościowych znalazłam tutaj. Dziękuję :)


2 komentarze:

  1. Twoja kreatywność nie zna granic! :)

    Na moim blogu kolejna współpraca- poproszę o klik na firmę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia