wtorek, 29 sierpnia 2017

Części mowy kodowane kolorami

Nowa podstawa programowa zakłada, by uczyć "kreatywnego rozwiązywania problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowania". Przygotowując się do lekcji języka polskiego w klasie czwartej, postanowiłam zastosować kodowanie off-line i wykorzystać w tym celu kolorowy papier oraz to, co w dużych ilościach przywieźliśmy z wakacji - kulki z automatów.



Korzystając z pomysłu Asi Krzemińskiej, postanowiłam zakodować uczniom części mowy. Przygotowałam prostokąciki, na których umieściłam wyrazy. Przeznaczyłam jeden kolor dla konkretnej części mowy.


Następnie umieściłam w kolorowej kulce 12 kartoników. Osiem z nich zakodowałam. Cztery zostawiłam puste po to, by uczeń po złamaniu kodu wpisał własne propozycje.


Uporządkowaną całość każdy wklei do zeszytu. Następnym krokiem może być określanie form części mowy zapisanych na kartonikach oraz sposobu zapisu przeczenia "nie" z czasownikiem, przymiotnikiem czy przysłówkiem, czyli przypomnienie wiadomości z klasy trzeciej.



1 komentarz:

  1. Jestem pod ogromnym wrażeniem pomysłów. Pozwolę sobie je zastosować.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia