niedziela, 14 października 2018

Stacje historycznie

O tym, że lubię razem z uczniami pracować na stacjach czy tez stanowiskach pisałam nieraz - wszystkie moje dotychczasowe propozycje są tutaj.
Dziś chciałabym pokazać, w jaki sposób uczniowie klasy ósmej powtórzyli wiadomości dotyczące II wojny światowej. Oczywiście zaproponowałam im stanowiska.

stanowiska qr kody kodowanie na historii


Pierwsze zadanie przekierowywało uczniów do aplikacji dotyczącej konferencji w Jałcie, którą przygotowałam na platformie learningapps.org. 



Stacja numer dwa sprawdzała umiejętność odkodowania za pomocą podanego szyfru pojęć związanych z przebiegiem wojny i wyjaśnieniem ich. Można je pobrać tutaj.

Stanowisko z numerem trzecim to wykreślanka. Ukryłam w niej nazwiska 14 postaci historycznych, które miały decydujący wpływ na działania wojenne bądź relacje międzyludzkie.


Dodatkowym zadaniem na tej stacji było przyporządkowanie postaci do obozu aliantów bądź obozu państw osi.

Na czwartej stacji ósmoklasiści mieli wykazać się znajomością dat różnych wydarzeń z czasów II wojny. Można na nie zerknąć tutaj.

Ostatnia stacja odsyłała do dwóch aplikacji dotyczących konfliktu zbrojnego, które zlokalizowałam na platformie learningapps (jedna oczekiwała przyporządkowania państw do właściwej grupy - aliantów bądź państw osi, a druga zlecała uczniom przyporządkowania hasła do opisu lub zdjęcia).

Na zakończenie mogę powiedzieć, że uczniowie pracowali aktywnie, jak zwykle na stacjach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia