poniedziałek, 17 grudnia 2018

Dyktando w otchłani (nie)pamięci

W klasie piątej jakiś czas temu omawialiśmy zasady pisowni -om, -on, -ą i -ę. Aby sprawdzić stopień opanowania wiadomości, a jednocześnie utrwalić pisownię ortogramów, zaproponowałam uczniom niecodzienny sposób pisania dyktanda.
Test najeżony trudnościami wydrukowałam i za pomocą przezroczystej taśmy przykleiłam do uczniowskich krzesełek, na których właśnie siedzieli piątoklasiści.


pomysł na lekcje polskiego


Pisanie, ćwiczenie pamięci i koncentracji połączone zostało w jedno działanie. 

Aby  poprawnie napisać przygotowany przez mnie tekst, uczniowie musieli nieco przesunąć się na krześle, przeczytać wybrany przez siebie fragment dyktanda, usiąść wygodnie na miejscu i zapisać określoną treść na kartce. 


To, co działo się na tej lekcji, to przede wszystkim nauka przez zabawę połączona z elementami ruchu, czyli to co uczniowie w szkole lubią szkole najbardziej. 
Pomysł na taką formę zajęć znalazłam w Kasi klasie :-)


3 komentarze:

  1. Ekstra pomysł! :-) Nie sprawdzać, tylko uczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To właśnie lubię robić najbardziej- uczyć :-)

      Usuń
  2. Świetny pomysł. Sądzę, że moim uczniom przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia