niedziela, 3 marca 2019

Dlaczego lubię quizizz? Quiz na Dzień Kobiet


Swoją przygodę z TIK-iem na lekcjach języka polskiego zaczęłam od aplikacji kahoot. Z zadowoleniem dostrzegłam, że uczniowie z zaangażowaniem podchodzą do tego typu form podsumowania zajęć lub powtórzenia wiadomości. Jednak nie chcąc ich zanudzić wspomnianym kahootem, zaczęłam szukać dla niego alternatywy. Znalazłam quizizz, który szybko skradł moje serce z wielu powodów, o których poniżej napiszę.

polonistka blog



Dlaczego lubię quizizz? Oto powody:
- możliwość szybkiego sprawdzenia wiadomości i umiejętności całej klasy w wersji live,
- łatwość tworzenia testu,
- podgląd widoku pytania na ekranie telefonu wyświetlany obok okienka edycji quizu,
- efekt zabawy, który tworzą śmieszne memy pojawiające się po każdej udzielonej przez ucznia odpowiedzi,
- automatyczne uniemożliwienie ściągania (w tym samym czasie każdy z uczniów ma na ekranie różne pytania z odpowiedziami w różnej kolejności->patrz zdjęcie powyżej),
- nieograniczony czas dla ucznia na udzielenie odpowiedzi (nawet jeśli czas zaprogramowany przez nauczyciela się skończy, uczeń nadal ma możliwość udzielenia odpowiedzi - a więc indywidualizacja zapewniona w 100%),
- możliwość zagrania w klasie lub zadania quizu w formie pracy domowej.
Najważniejszą zaletą tej aplikacji swego czasu był dla mnie fakt, że nie potrzebowałam ani rzutnika z ekranem, ani tablicy multimedialnej do tego, aby włączyć uczniom test. Całkiem niedawno dysponowałam w pracowni, w której miałam zazwyczaj lekcje, tylko kredą i tablicą. Wystarczy, że zapisałam uczniom link do gry oraz kod, za pomocą którego mogli się zalogować. Na ekranie komputera widać postępy uczestników quizu. 
O aplikacji quzizz pisałam już <tutaj>.


Dodatkową super opcją jest możliwość wydrukowania testu w przypadku braku perspektywy na skorzystanie z komputerów lub smartfonów.

polonistka

Na koniec udostępniam test "Kobieco w polszczyźnie", który przygotowałam kilka lat temu dla gimnazjalistów. Myślę, że  uczniowie obecnej siódmej i ósmej klasy rozwiążą go bez problemu. Pytania quizu tematycznie łączą się z hasłem "kobieta", zatem zabawa świetnie sprawdzi się w okolicach Dnia Kobiet :-). Quiz można zobaczyć <tutaj>.



5 komentarzy:

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia