czwartek, 14 grudnia 2017

Frytki w pięciu ... rodzajach

Pomysł na gramatyczne frytki znalazłam na blogu polskinaczasie, ale nie byłabym sobą, gdybym nie dostosowała go do własnych potrzeb.


klasyfikowanie polski

Przy okazji omawiania form przymiotnika uczniowie klasy czwartej dowiedzieli się, że przymiotnik odmienia się aż przez 5 rodzajów.


Aby te rodzaje weszły uczniom do głowy i w niej pozostały, sięgnęłam właśnie po gramatyczne frytki. Sposób na wykonanie pudełek na frytki "hand made" znalazłam w serwisie youtube. 

 


Kiedy miałam już pudełka na frytki, przygotowałam "frytki", czyli prostokąty z żółtego papieru, na których umieściłam wyrażenia składające się z przymiotnika i rzeczownika.

Na lekcji każdy uczeń otrzymał zestaw kilku frytek i polecenie umieszczenia ich w odpowiednim pudełku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia