środa, 6 czerwca 2018

Odlotowy projekt - Pszczółka Mila

Od jakiegoś czasu "chodził mi po głowie" pomysł na projekt dla czwartoklasistów. Brakowało mi jedynie motywacji do tego, aby tę ideę wprowadzić w fazę realizacji. Kiedy na blogu Kreaktywnej nauczycielki przeczytałam o Nonim, który odwiedzał jej uczniów, motywując ich do tworzenia opowiadań, zrozumiałam, że właśnie nadszedł czas na urzeczywistnienie planu dotyczącego tworzenia przez uczniów historii, których bohaterką będzie pszczółka Mila.


projekt na polskim maskotka odwiedza dzieci kreatywne pisanie



Pszczółka Mila wraz z zeszytem formatu A4 zaczęła odwiedzać moich uczniów, u każdego spędzając tydzień i przeżywając z nim niecodzienne przygody. Na początku kajetu ulokowałam przygotowany wcześniej kod qr. Po zeskanowaniu smartfonem umożliwiał on wysłuchanie pszczelej historii zamieszczonej przeze mnie na pierwszej stronie zeszytu :-) W tym celu skorzystałam ze stronki Voice Spice Recorder oraz generatora kodów QR. Polecam :-)



Każdy z uczniów w imieniu pszczółki zapisywał kolejne strony zeszytu, opowiadając, czym wspólnie zajmował się razem z Milą przez ostanie kilka dni :-) Powstały naprawdę interesujące historie!





Na koniec Mila odwiedziła ponownie mnie i o wszystkim mi opowiedziała :-) Przed nami wspólne czytanie historii na lekcji oraz przedstawienie swoich refleksji dotyczących wizyty pszczółki w domu uczniów.


41 komentarzy:

  1. świetny pomysł :) uczę co prawda j. niemieckiego, ale gdy dojdę z moim uczniem do tego poziomu, skradnę Pani pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam nic przeciwko ☺ wrecz przeciwnie - szczerze polecam taka "zabawę" ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem początkującą polonistką i z podziwem czytam o wspaniałych pomysłach, które wdraża Pani na swoich zajęciach. Właśnie po wakacjach będę uczyć czwartoklasistów i pomyślałam sobie, że fajnie byłoby wprowadzić projekt z maskotką. Mam wobec tego pytanie: w jaki sposób ustalana jest kolejność zabierania Pszczółki do domu? Czy są uczniowie, którzy nie chcą uczestniczyć w zabawie? I jeszcze jedno: czy w trakcie trwania projektu przeglądała Pani zeszyt i sprawdzała na przykład błędy? Czy omawiała je Pani z dziećmi i w którym momencie? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, dopiero dziś przeczytałam Pani komentarz 😉

      Usuń
  4. Dziękuję za ciepłe słowa pod adresem moich poczynań ☺
    Odpowiadając na Pani pytania:
    ~ uczniowie na ochotnika "zapraszali" pszczółkę do domu; nie było osoby, ktora nie chciała, aby maskotka ją odwiedziła; tylko jeden z uczniów chciał jako ostatni gościć Milę u siebie. Być może to zasługa słów, które Pszczółka napisała do dzieci na pierwsej stronie zeszytu? Jeśli chce je Pani poznać, wyślę zdjęcie na Pani adres mailowy ☺
    ~ w trakcie projektu, owszem, przeglądałam zeszyt, ale nic nie poprawiałam (choć przyznam, ze biłam się z myślami, czy tego nie zrobić).
    ~ kiedy skończyliśmy projekt i dzieci czytały na głos relacje (każdy swoją) z pobytu Mili w ich domach, czesto same zauważały usterki ortograficzne i wówczas dokonywały korekty.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź i bardzo chętnie przeczytam słowa Pszczółki - proszę wysłać mi zdjęcie na maila. Ja już nawet zakupiłam zeszyt. Pozostaje jeszcze wybór maskotki:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Poproszę zatem o adres mailowy ��

      Usuń
    3. anna.michalec@gmail.com

      Usuń
    4. Fantastyczny pomysł.
      Również chciałabym dowiedzieć się
      jak rozpoczyna się przygoda pszczółki!
      daria.michna@wp.pl

      Usuń
    5. Świetny pomysł z odwiedzinami pszczółki. Ja dopiero zaczynam uczyć i zastanawiam się się czy jakaś maskotka może odwiedzać też piątoklasistów... Jak Pani myśli?
      Czy mogłabym również posłuchać opowieści pszczółki?

      Usuń
    6. Pani Edyto, proszę podać adres e-mailowy.

      Usuń
    7. Świetny pomysł, również na maila poproszę opowieść pszczółki :) gosiaklinkosz@o2.pl Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    8. Podziwiam Pani pomysly. Chętnie skorzystalabym z pierwszej opowieści pszczółki. sylwia.zabinska@wp.pl
      Dziękuję serdecznie

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł! Aż zachciało mi się działać. Jeśli to możliwe, to chętnie zobaczyłabym wypowiedź Pszczółki. Pozdrawiam!
    elwirah@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, gratuluję pomysłu. Chętnie zerknęłabym na wypowiedź Pszczółki, mam wielką ochotę stworzyć podobną historię z moimi dziećmi. anus10@o2.pl Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy projekt. Ja też chętnie zobaczyłabym wypowiedź Pszczółki. Poproszę o maila? inova1@poczta.onet.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję cudownego pomysłu. Od września zaczynam działać😀 Jeśli to możliwe, chętnie poznam wypowiedz Pszczółki. Pozdrawiam - kotarba@autograf.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry wieczór,
    ogromnie się cieszę, że tu dotarłam. Z pomysłem o maskotce spotkałam się na którymś ze szkoleń. Mam nawet specjalny zeszyt, torebkę dla maskotki, kołderkę i podusię... Brakuje tylko odpowiedniej maskotki, tego magicznego listu i wdrożenia w życie zadania. Będę więc wdzięczna za wypowiedź Pszczółki. Pozdrawiam. beataczapla7@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo spodobał mi się Pani pomysł i chciałabym go spróbować zrealizować z moimi piatoklasistami, czy mogkaby Oani przrslac mi nagranie? Z girh dziekuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry. Proszę podać e-mail, bo przez konto google+ nie mogę wysłać :-(

      Usuń
  11. Bardzo zaciekawił mnie ten pomysł i chyba w mojej klasie piątej od nowego semestru pojawi się niespodziewany gość;) Ja również jeżeli jest to jeszcze możliwe proszę o przesłanie historii pszczółki na adres mazuragnieszka87@gmail.com, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. czy ja również mogę dołączyć się do prośby? iwonamazury14@gmail.com dzięki i pozdr iwona

    OdpowiedzUsuń
  13. slonce1monika@interia.pl, proszę i do mnie wysłać maila, chętnie zapoznam się z Pszczółką.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, tak sobie myślę, jak wprowadzić to na historii i chodzi mi po głowie już kilka pomysłów "epokowych" :)jeśli mogę mieć prośbę o początek tej historii na adres monikaozga@op.pl. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry,
    jestem nauczielem z długoletnim stażem, ale w szkole średniej. Od września będę uczyć w sp. Poszukując ciekawych pomysłów na niebanalne lekcje trafiłam tutaj i oczarował mnie ten pomysł. Chciałbym z niego skorzystać jeśli można. Myślę, by wprowadzić tę innowację w klasie IV, w drugim semestrze. Wydaje mi się, że w pierwszym to za wcześnie. Co Pani o tym sądzi? Chciałbym też prosić o wypowiedź pszczółki, jeśli można. Mój adres:jola.markwitan@gmail.com
    Z góry serdecznie dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  16. Bożena Brzęczek30 sierpnia 2019 21:16

    Szanowna Pani, jeżeli to nie kłopot, również poproszę o wypowiedź pszczółki. Uczyłam w gimnazjum, teraz idę do 4 klasy, trochę się obawiam. A Pani pomysł...Rewelacja!
    bozenabrzeczek@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjny pomysł. Chętnie wykorzystam go z moimi piątoklasistami. Jeśli to możliwe, to proszę o wstęp Mili. jola.ch@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł.Też jestem zainteresowana.Mój adres a.rdes@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Proszę sprawdzić maila ;-) Wypowiedzi Pszczółki Mili zostały wysłane ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo proszę o wstęp Mili na maila :) Jeśli to nie problem, to również o nagranie jej historii. ewelacyjny pomysł. kinga.demkiw@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Serdecznie witam. Bardzo proszę o wstęp Mili ma maila. Serdecznie dziękuję
    sylwia.zabinska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniały pomysł ... Czy też mogłabym prosić o wstęp Mili.Pozdrawiam, Beata

    beatalub@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziś trafiłem na ten pomysł. Jest rewelacyjny. Poproszę o te słowa pszczółki. Mój adres: kasztelan(at)kasztelan.net

    OdpowiedzUsuń
  25. Mogę prosić o słowa pszczółki, chętnie wykorzystam- m.kasjanowska1@op.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia