Chciałabym pokazać Wam trzy sposoby na koło fortuny, które można przygotować w kilka chwil, bez nożyczek, tektury i kolorowego papieru, bowiem każde z nich działa właśnie on-line. Żadne nie wymaga logowania ani zakładania konta.
Pierwsze z nich wykorzystuję najczęściej ze względu na ciekawe opcje, o których napiszę poniżej.
Spin-wheel to interaktywne koło, które oferuje kilka bloków z nazwami do dyspozycji (NAME SETS) - oznaczyłam je strzałką. W konkretnych setach możemy wpisać elementy, które chcemy, aby były losowane.
Dodatkowo, ciekawą opcją jest REMOVE - usunięcie wylosowanego elementu. Kolejną atrakcyjną dla uczniów możliwością jest wybór prędkości (NORMAL lub FAST), z jaką może kręcić się koło, które wydaje przy tym charakterystyczny dźwięk.
Kiedy wszystko sobie ustawimy, możemy kliknąć PLAY😊
Inne koło, które dosyć często wykorzystuję na lekcji jest to wielobarwny spinner, który dodatkowo oferuje swojemu użytkownikowi aż sześć możliwości wyboru koloru pól. To z kolei jest bardzo atrakcyjnym elementem dla młodszego ucznia.
Aplikacja umożliwia wpisanie 25 słów do wylosowania, co jest idealne przy przeciętnej wielkości klasie 😊 Koło kręci się bezgłośnie.
Ostania opcja koła fortuny, o której chcę dziś powiedzieć, to maszyna losująca znajdująca się TUTAJ.
Aby zacząć zabawę, należy - tradycyjnie - wpisać nazwy, które mają być wylosowane. Wpisujemy je w tym polu:
Nie pozostaje mi nic innego, jak zachęcić do wypróbowania tego narzędzia tych, którzy jeszcze z niego nie korzystali.
Do czego używam aplikacji losujących?
- do podziału na grupy,
- do wskazania przykładu do analizy udzielającej odpowiedzi osobie,
- do wskazania osoby, która zabierze głos,
- do wytypowania obszaru rozważań w konkretnym momencie lekcji.
A do czego jeszcze mogłabym je wykorzystać? Może mnie zainspirujecie?
Ja używałam np. podczas kartkówki z bogów greckich. Losowałam kolejno bogow dla poszczególnych grup.
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł! Czuję, ze wykorzystam go w tym roku ☺ Dziękuję ☺
Usuń