poniedziałek, 30 lipca 2018

rozMÓW się z uczniami! Instrukcja Voice Spice Recorder

Kiedy opublikowałam post dotyczący Pszczółki Mili, dostałam od Was sporo pytań o to, w jaki sposób i za pomocą jakiego narzędzia nagrałam wypowiedź tego niezwykłego gościa uczniom.

nagranie na lekcji
Źródło: pixabay.com

Skorzystałam z bardzo łatwej w obsłudze strony internetowej, którą poznałam na szkoleniu eTwinning. Możecie ją otworzyć, klikając TUTAJ

Voice spice recorder umożliwia nagranie dźwięku za pomocą dowolnej przeglądarki dzięki mikrofonowi wbudowanemu w komputer lub laptop. Aby skorzystać z możliwości nagrywania nie jest konieczne logowanie, co jest dodatkowym atutem strony:-) (Ehhh, te loginy i hasła... Kto je lubi - ręka do góry!)



Przejdźmy jednak ad rem.
Aby zacząć pracę z voice spice recorder, należy przede wszystkim przygotować sobie własny tekst. Potem już idzie gładko :-)
Naciskamy przycisk "RECORD".



Nasz komputer zapyta nas wówczas, czy zgadzamy się na korzystanie z mikrofonu. Należy zgodzić się, bo inaczej nie będziemy mieli możliwości wykonania nagrania. 



Po wyrażeniu zgody, nagrywanie rozpoczyna się automatycznie. Prezentujemy przygotowany tekst (polecenie, opowiadanie, komentarz, instrukcję - wachlarz możliwości jest szeroki i zależy tylko od nas), który może trwać nawet dwie godziny.  Proponuję zacząć od krótkiego, kilkusekundowego nagrania (aby sprawdzić działanie mikrofonu).



Tu możemy za pomocą suwaczka ustawić głośność naszego mikrofonu. Nie trzeba zapisywać ustawień, wystarczy nacisnąć "CLOSE" .
Kiedy nagranie dobiegnie końca, naciskamy "STOP".



Wówczas mamy do wyboru kilka opcji. Jeżeli chcemy odsłuchać ponownie nagranie, naciskamy przycisk ogólnie kojarzony z odtwarzaniem, czyli trójkącik. Jeśli nagranie spełnia nasze oczekiwania, naciskamy "SAVE", jeśli zaś nie - naciskamy "zakręconą" strzałkę , dzięki czemu możemy czynność powtórzyć. Te trzy możliwości zakreśliłam na poniższym screenie.





Gdy, chcąc zapisać nasze nagranie, naciśniemy "SAVE", zobaczymy tabelkę, którą należy wypełnić (tytuł, autor i ewentualnie komentarz).



Ponownie klikamy "SAVE". Wówczas strona będzie wyglądać tak:


To, co nas powinno zainteresować to czarna ikonka z pomarańczową grafiką i napisem "LINK". Kiedy tu klikniemy, zobaczymy kolejne okienko z adresami www. Dzięki nim możemy:
➢ udostępnić link z naszym nagraniem, 
➢ zapisać nagranie w postaci MP3 na dysku komputera (zaznaczyłam elipsą),
osadzić nagranie na blogu bądź stronie internetowej, 
➢ usunąć nagranie.





Klikając zaznaczoną przeze mnie ikonę, można przejść do zapisu nagrania na dysku komputera za pomocą malutkiego napisu download, który znajduje się w prawym dolnym rogu.



Ja, przygotowując nagranie wypowiedzi Pszczółki Mili, link do nagrania umieściłam w internetowym generatorze kodów QR.
Następnie wydrukowałam otrzymany kod i wkleiłam go do zeszytu.

Tak jak napisałam powyżej, lista możliwości z ewentualnymi sposobami strony www.voicespice.com jest obszerna. Możemy w oryginalny sposób przedstawić uczniom zadanie domowe, nagrać komentarz do pracy ucznia, polecenie czy instrukcje. Możemy również zachęcić uczniów do zabawy w lektorów bądź podejmowania przez nich prób tworzenia audiobooków.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia