środa, 4 lipca 2018

Zakręćmy naszych uczniów kołem fortuny

Jeżeli zastanowimy się, co wciąga emocjonalnie uczniów na lekcji, dojdziemy do wniosku, że będą to elementy rywalizacji i elementy zabawy. I jednego, i drugiego dostarcza koło fortuny, które właśnie angażuje emocjonalnie,  pobudza do działania i zapewnia "fun"(tak atrakcyjny dla uczniów). 
Chciałabym pokazać Wam trzy sposoby na koło fortuny, które można przygotować w kilka chwil, bez nożyczek, tektury i kolorowego papieru, bowiem każde z nich działa właśnie on-line. Żadne nie wymaga logowania ani zakładania konta.


losowanie typowanie na lekcji

Pierwsze z nich wykorzystuję najczęściej ze względu na ciekawe opcje, o których napiszę poniżej.

 Spin-wheel to interaktywne koło, które oferuje kilka bloków z nazwami do dyspozycji (NAME SETS) - oznaczyłam je strzałką. W konkretnych setach możemy wpisać elementy, które chcemy, aby były losowane.


Dodatkowo, ciekawą opcją jest REMOVE - usunięcie wylosowanego elementu. Kolejną atrakcyjną dla uczniów możliwością jest wybór prędkości (NORMAL lub FAST), z jaką może kręcić się koło, które wydaje przy tym charakterystyczny dźwięk.
Kiedy wszystko sobie ustawimy, możemy kliknąć PLAY😊

Inne koło, które dosyć często wykorzystuję na lekcji jest to wielobarwny spinner, który dodatkowo oferuje swojemu użytkownikowi aż sześć możliwości wyboru koloru pól. To z kolei jest bardzo atrakcyjnym elementem dla młodszego ucznia.






Aplikacja umożliwia wpisanie 25 słów do wylosowania, co jest idealne przy przeciętnej wielkości klasie 😊 Koło kręci się bezgłośnie.

Ostania opcja koła fortuny, o której chcę dziś powiedzieć, to maszyna losująca znajdująca się TUTAJ



Aby zacząć zabawę, należy - tradycyjnie - wpisać nazwy, które mają być wylosowane. Wpisujemy je w tym polu:



Aby uruchomić maszynę losującą, klikamy strzałeczkę znajdującą się w prawym górnym rogu. Podczas losowania, można posłuchać charakterystycznego dźwięku, a po wylosowaniu pojawia się opcja podobna do tej, o której pisałam przedstawiając pierwsze "spin wheel", czyli możliwość usunięcia wylosowanego elementu.




Nie pozostaje mi nic innego, jak zachęcić do wypróbowania tego narzędzia tych, którzy jeszcze z niego nie korzystali.

Do czego używam aplikacji losujących?
- do podziału na grupy, 
- do wskazania przykładu do analizy udzielającej odpowiedzi osobie,
- do wskazania osoby, która zabierze głos,
- do wytypowania obszaru rozważań w konkretnym momencie lekcji. 

A do czego jeszcze mogłabym je wykorzystać?  Może mnie zainspirujecie?

2 komentarze:

  1. Ja używałam np. podczas kartkówki z bogów greckich. Losowałam kolejno bogow dla poszczególnych grup.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Czuję, ze wykorzystam go w tym roku ☺ Dziękuję ☺

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia