O lekturze w pudełku usłyszałam od Moniki Czerkas podczas tegorocznej Edu Mocy Online. Polecam wszystkim obejrzenia nagrania z Moniką w roli głównej, która prezentuje formy plastyczne na lekcji języka polskiego. Sposoby podsumowujące pracę z lekturą szkolną przedstawione przez autorkę blue school wprost zachwyciły mnie. Zaczęłam szukać w sieci informacji na interesujący mnie temat i znalazłam kilka wpisów dotyczących lektury w pudełku na nauczycielskich blogach (kreatywna pedagogika, lubimy uczyć czy kreatywny polonista).
Ja w odróżnieniu od Moniki, która prezentowane formy preferuje jako sposób na zamknięcie pracy z lekturą, postanowiłam umówić się z uczniami klasy ósmej na prezentację lekturowego pudełka jako wstęp do lekcji dotyczących lektury uzupełniającej - "Oskara i pani Róży". Ósmoklasiści podczas zajęć mieli zaprezentować swoim kolegom i koleżankom włożone do pudełka przedmioty i uzasadnić ich celowość. Niektórzy naprawdę zaskoczyli mnie nie tylko doborem przedmiotów i ich piękną oprawą, ale również zaskakującą argumentacją.
Lekcja minęła niezwykle szybko. Niektórzy uczniowie zaskakiwali innych wielością przedmiotów, inni niezwykłym sposobem uzasadnienia swoich "skarbów".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz