Platforma eTwinning oferuje możliwość współpracy podczas realizacji jednego projektu nauczycieli i uczniów z różnych części nie tylko kraju, ale i świata. Miałam już okazję za pomocą tej niezwykłej platformy wspólnie z uczniami naszej szkoły realizować przedsięwzięcie o charakterze patriotycznym Kartka dla Polski, a w tym roku zaintrygował mnie pomysł rzucony przez Zakręconego belfra dotyczący kodowania i części mowy zatytułowany #tęczowa_gramatyka.
Założeniem projektu jest zebranie pomysłów na ciekawe i niestandardowe gramatyczne lekcje.
Aby moi czwartoklasiści w przyjemny sposób, łącząc zabawę z nauką, powtarzali informacje o częściach mowy, opracowałam dla nich "gramatyczny spinner".
Rzecz polega na tym, aby położyć spinner w odpowiednim miejscu na przygotowanej przeze mnie planszy i zakręcić nim. Jedno ramię spinnera dzieci wcześniej znaczą w dowolny sposób - kolorowa kropka czy zawiązany supełek załatwią ten problem. Zaznaczone ramię wskazuje kolor, a zadaniem ucznia jest odkodować, jaką część mowy ta barwa oznacza. Tu pomocna jest legenda podana z lewej strony kolorowego kola. Następnie trzeba podać przykład danej części mowy (wylosowanie zielonego wymaga podania przymiotnika). Swoją odpowiedź należy zapisać w zeszycie.
Planszę można pobrać <TUTAJ>.
Mimo że zabawka zręcznościowa wykorzystywana do ćwiczenia była prawdziwym hitem jakiś czas temu, wiem, że moi uczniowie mają w domu spore zapasy spinnerów i zawsze chętnie je przynoszą do szkoły. Zabawa gwarantowana!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz