niedziela, 7 lipca 2019

Smartfon na tapecie

Cztery pomysły na to, jak wykorzystać ekran smartfona w offline'owym świecie. 


  1. Smartfon bohatera literackiego - pomysł zaczerpnięty z grupy polonistów z pasją, szerzej opisała go belferka w sieci, zachęcam do lektury posta na jej blogu.
    Moi czwartoklasiści pracowali nad smartfonem wybranej postaci z utworu "Mikołajek". Zadanie, z jakim się zmierzyli, dotyczyło:
    • zaprojektowania tapety smartfona bohatera, która oddawałaby jego charakter
      i przyzwyczajenia;
    • umieszczenia na ekranie listy pięciu ulubionych kontaktów postaci;
    • napisania krótkiej wiadomości tekstowej do innego bohatera z tej lektury.

 



Dużo zainteresowania i radości sprawiła uczniom prezentacja efektów swojej pracy przed kolegami i koleżankami z klasy.

2.   Wypowiedź na forum klasy/szkoły - po omówieniu lektury "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" zaproponowałam uczniom króciutkie podsumowanie w postaci zredagowania wpisu zachęcającego do zapoznania się z komiksem i zamieszczenia go na klasowym forum (arkusz szarego papieru doskonale sprawdził się w tej roli). Inspirację do tego zadania również znalazłam w grupie polonistów z pasją. Całość zaprezentowaliśmy na szkolnym korytarzu obok pracowni polonistycznej.

 

Z zadowoleniem obserwowałam zainteresowanie innych młodych ludzi wokół zamieszczonego na szkolnym holu "forum" oraz fakt, że autorzy "postów" chętnie dzielili się swoimi przemyśleniami z koleżankami i kolegami z pozostałych klas, z dumą pokazując karteczki, które zawierały ich osobiste refleksje :-)

3. SMS do kolegi/koleżanki - ćwicząc interpunkcję w zdaniach pytających i rozkazujących oraz w wypowiedzeniach wykrzyknikowych nacechowanych emocjonalnie, uczniowie redagowali krótkie wiadomości tekstowe do swoich kolegów i koleżanek. W SMS-ach stosowali właśnie wskazane znaki interpunkcyjne w jak najwyższej częstotliwości.


Realizacja zadania na papierowych ekranach smartfonów przebiegająca w nieco odmienny (od tradycyjnego) sposób dostarczyła wielu pozytywnych emocji.

4. SMS do autora tekstu -  przy okazji przedstawiania pomysłów na omówienie utworu "W pamiętniku Zofii..." pokazywałam wiadomość wysłaną do Juliusza Słowackiego.


Realizując to zadanie, uczniowie musieli odnieść do tekstu i wykazać się jego rozumieniem, a następnie zastosować umiejętność prawidłowego zapisu treści.


A jakie Wy macie pomysły na wykorzystanie ekranu smartfona?


10 komentarzy:

  1. Podoba mi się pomysł z poleceniem lektury. Skorzystam w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też próbowałam omawiając lektury. Chętnie skorzystam z innych pomysłów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Pani dziękuję za fantastyczne pomysły na omówienie "Mikołajka". Spróbuję zrobić to zdalnie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym dołączyć do grupy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy pomysł wykorzystania smartfona jak zachęty to do nauki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia